פסגה אמריקאית-ישראלית לדיון בנוכחות האיראנית בסוריה. מה ברקע?

דובר צה"ל הודיע ​​כי מפקד פיקוד המרכז האמריקאי ("סנטקום"), מיכאל קורלה, קיים פגישה עם הרמטכ"ל הישראלי, אביב כוכבי, וקצינים בכירים נוספים בנושא סוריה.
מצה"ל נמסר כי "כוכבי נפגש עם קורלה כדי לדון במאמצי ישראל לסכל את שאיפותיה של איראן לבסס נוכחות צבאית גדולה בסוריה".

ישראל הגבירה לאחרונה את התקיפות האוויריות שלה על אתרי מיליציות איראניות באזורים שבשליטת משטר אסד.
המיליציות האיראניות המוצבות באזורים שבשליטת המשטר הסורי החלו לשנות מיקומים של יחידות ומפקדות לאחר שספגו מספר תקיפות אוויריות ישראליות.

ראוי לציין כי איראן ורוסיה לא הגיבו כלל על התקיפות הישראליות המתמשכות על אתרי המיליציות האיראניות בסוריה.

הערה ברקע הידיעה: ישראל מחכה כבר זמן רב לטפל טיפול מעמיק ושורשי בנוכחות הצבאית האיראנית ,ההולכת וגוברת, כל הזמן, על אדמת סוריה כדי לא לאפשר לאיראן לגבש כוח צבאי ובליסטי גדול מדיי שיתחיל להוות איום רציני על בטחונה .

כל פעם שישראל מבקשת לבצע את "טיפול השורש" , שכה נחוץ , בנוכחות האיראנית בסוריה, היא נתקלת בסירוב אמריקאי לאשר פעולה שכזאת בתואנה שזה לא הזמן הנכון לפעולה כה נרחבת שככל הנראה תפריע למשא ומתן עם איראן בנושא הגרעין.

הרמטכ"ל כוכבי , ראה צורך ,בשלהי כהונתו , המסתיימת תוך זמן קצר , להעמיד את האמריקאים על הצורך הקריטי בטיפול רציני בנוכחות האיראנית על אדמת סוריה, שהלכה ונעשתה דחופה יותר עם נסיגה רוסית גדולה מסוריה עקב מלחמת אוקראינה מה שאיפשר לאיראנים להזרים עוד ועוד כוחות לעבר גבול ישראל יחד עם מערכות טילים בליסטיים בעלי טווח פגיעה בכל נקודה ברחבי ישראל.

איראן ממשיכה במלוא הקיטור לבנות מערך טילים בליסטיים צפוף לטווח בינוני על אדמת סוריה המכוונים לעבר ישראל.

ישראל מתריעה בפני האמריקאים כי לא ירחק היום , שאם לא יעשה טיפול דרסטי בנוכחות האיראנית בסוריה, הצעדים שתוכננו זה לא מכבר  לא יספיקו ורק הפעלת צבא גדול , ללא פרופורציה למה שתוכנן ,יוכל למנוע את המשך גידול הנוכחות האיראנית על גבול ישראל.  

יש לציין עוד כי נוכחות איראנית גדולה בסוריה יכול להוות גורם מפריע לכל פעולה ישראלית- אמריקאית משותפת למניעת הגעת איראן ליכולת גרעינית שגם לארה"ב יש עניין למנוע זאת.

The IDF and US Army Fight for Freedom - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות