מסר מרתיע נגד כוונות איראניות: טיסת 2 מפציצים אמריקאים בשמי המזה"ת

טיסת שני מפציצי ה-B-52 האמריקאים מעל המזרח התיכון נחשבה למסר מרתיע ששלחה ארצות הברית של אמריקה לאיראן, לפי גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקני.

قاذفات B-52-امريكا وايران watanserb.com

קרדיט: וטן סרב

 

הבכיר אמר כי המשרד מאמין שטהרן מתכננת מתקפה על הממלכה המכוונת לתשתיות אנרגיה.

בכיר שני הוסיף כי גורמים רשמיים בארצות הברית ובערב הסעודית צופים באיום הולך וגובר מצד איראן נגד עיראק, שם כוחות אמריקאים פרוסים במספר בסיסים צבאיים.

הבכיר הראשון במשרד ההגנה האמריקני אמר כי איראן מאמינה שסעודיה מסייעת למפגינים נגד הממשל וזו עשויה להיות הסיבה מאחורי האיום האיראני על הממלכה.

הבכיר השני במשרד הוסיף: "לא צריך להפתיע אותנו שיש חלק במנגנון השלטוני האיראני שמאמין שעכשיו זה הזמן לצאת לתקיפות נוספות על האזור".

שני הבכירים הוסיפו כי האיומים האיראניים על ערב הסעודית ועיראק הניעו את הצבא האמריקאי והסעודי להעלות את רמות הכוננות במהלך השבוע האחרון.

שני הצבאות קיצרו את זמן התגובה של סוללות הפטריוט המוצבות באזור.

הבכיר הראשון דיבר על דאגה אמריקאית לגבי מהלכים איראנים אחרים באזור, כולל העברת מל"טים לרוסיה לשימוש בלחימה באוקראינה.

ההודעה על טיסת המפציצים הגיעה שעות ספורות לאחר תקיפות אוויריות ישראליות על משלוחי נשק איראניים בגבול סוריה-עיראק.

בהודעה של פיקוד המרכז של צבא ארה"ב אמר הגנרל מייקל אריק קורלה כי שני מפציצים מכנף המפציצים השנייה בבסיס חיל האוויר בארקסדייל בלוס אנג'לס טסו במהלך תרגיל  שביצעו מטוסים מ-13 מדינות שותפות.

 פיקוד המרכז הודיע ​​מאוחר יותר שקורלה ערך דיונים משמעותיים עם מפקדים מכל הצבאות השותפים במזרח התיכון, כולל בחריין, קטאר, ערב הסעודית ואחרים.

קרדיט לתמונה: צבא ארה"ב