רוסיה רוכשת מאיראן עוד מל"טים בשווי של 200 מיליון דולר

מקור ביטחוני אמר כי מוסקבה העבירה בסתר 141 מיליון דולר במזומן ונשק מערבי שנתפס באוקראינה לאיראן בתמורה ל-166 מל"טים לפני כחודשיים.

Russia used Iranian Kamikaze Drone against Ukraine | Shahed 136 - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

על פי הדיווחים, רוסיה מתכננת להגדיל את סד"כ המל"טים שלה תמורת 200 מיליון דולר באמצעות חוזה חדש עם איראן, לאחר שהשמידה כמה מל"טים מיובאים במלחמת אוקראינה המתמשכת.

סקיי ניוז, בציטוט מקור ביטחוני עלום שם, דיווח כי מוסקבה העבירה בסתר 141 מיליון דולר במזומן ונשק מערבי שנתפס באוקראינה לאיראן בתמורה ל-166 מל"טים לפני כחודשיים.

המקור שיתף תמונות לוויין המציגות שני מטוסים צבאיים רוסיים שחונים במשך שלוש וחצי שעות בנמל התעופה של טהראן בשעות המוקדמות של ה-20 באוגוסט כראיה לעסקה. מאז, נכתב בדיווח, לפחות חמישה מטוסים רוסיים הטיסו מל"טים מאיראן.

כלי הנשק הללו – טילי נ"ט אמריקאי Javelin, טילי נ"מ סטינגר וטילי נ"ט הבריטים NLAW – יכולים לשמש את האיראנים להנדסה לאחור, אמר המקור. בעסקת החליפין, קיבלה מוסקבה 100 מל"טים של Shahid-136,  ו-60 מל"טים קטנים יותר של Shahid-131 ושישה מל"טים של Muhajir-6.

המקור טען כי שני הצדדים סיכמו בימים האחרונים על עסקת מל"טים נוספת בשווי 200 מיליון דולר. המשמעות היא שבקרוב תהיה אספקה ​​גדולה נוספת של מל"טים מאיראן.

אוקראינה האשימה את רוסיה בהצבת מאות מל"טים וטילי שיוט איראניים כדי לפגוע בתשתיות אזרחיות, מה שגרם להפסקות חשמל ומים נרחבות באזורים שונים במדינה, במיוחד בבירה קייב. קייב גם טוענת כי רוסיה הזמינה עוד כ-2,000 מל"טים נוספים מאיראן.

בעוד שהקרמלין הכחיש בתוקף את ההאשמות, איראן הודתה בשליחת מל"טים לרוסיה אך הדגישה שהמשלוחים בוצעו לפני הפלישה לאוקראינה בפברואר.

שר החוץ, חוסיין אמיר עבדולהיאן, אמר לכתבים לאחר אירוע בטהראן ביום שבת: "המהומה הזו שעשו כמה מדינות מערביות שאיראן סיפקה טילים ומל"טים לרוסיה כדי לסייע במלחמה באוקראינה – לגבי הטילים, אלו חדשות כוזבות לחלוטין. לגבי המל"טים, זה נכון, סיפקנו לרוסיה מספר קטן של מל"טים ,חודשים לפני מלחמת אוקראינה".

אמיר עבדולהיאן אמר לתקשורת הממלכתית כי טהראן וקייב הסכימו לדון בטענות על שימוש במל"טים איראניים באוקראינה לפני שבועיים, אך האוקראינים לא השתתפו בפגישה המוסכמת. אמיר עבדולהיאן אמר: "סיכמנו עם שר החוץ האוקראיני לספק לנו מסמכים שיש להם הוכחות לפיהן רוסיה השתמשה במל"טים איראניים באוקראינה, אך המשלחת האוקראינית פרשה מהפגישה המתוכננת ברגע האחרון".

Russia Uses Iranian Shahed-136 Drones To Attack Ukraine, Here's All You  Need To Know About Them - YouTube

קרדיט: דפנס ערביכ ואינדיה טודיי