פרטים חדשים על התקיפות האוויריות על השיירה האיראנית בגבול עיראק-סוריה

העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" חשף פרטים חדשים על זהות התוקפים שתקפו שיירת נשק איראנית מהאוויר באזור אל-בוקמאל הסמוכה לגבול עיראק, במזרח סוריה, לפני יומיים.

העיתון דיווח כי התקיפות האוויריות השמידו כמה משאיות והרגו לפחות 10 חברי משמרות מהפכה אירניים ומיליציות עיראקיות הנאמנות להם בהסתמך על מקורות יודעי דבר.

הברחת נשק איראני 

המקורות ציינו כי ישראל ביצעה תקיפות אוויריות במזרח סוריה על שיירת משאיות, החשודה בהברחת נשק איראני, לאחר שחצתה את הגבול מעיראק.

בעוד שמקורות העיתון אמרו כי על פי החשד חלק מהמשאיות נשאו תחמושת וטילים בנוסף לנפט, גורמים עיראקים דיברו כי שיירת המכליות נושאת "משלוח דלק חוקי" שאיראן שלחה ללבנון. 

 

גורם רשמי ברשות הגבול העיראקי הוסיף כי איראן שולחת מדי חודש שיירה אחת או שתיים שאמורות להעביר נפט ללבנון. 

הוא הוסיף כי בבוקר יום שלישי שעבר, חיכתה שיירה של 22 משאיות בעיירת הגבול העיראקית אל-קאים כדי לעבור לשטח סוריה, והצביע על כך ש"התקיפה אירעה בסביבות חצות לאחר שמכליות הנפט הראשונות חצו את הגבול לשטח סוריה."

שתי מכליות הושמדו לאחר שנסעו כמה מאות מטרים בתוך שטח סוריה, לדברי הגורם, שציין כי שאר כלי הרכב נותרו באזור העיראקי ליד העיירה אל-קאים.

איראן מאשימה את אמריקה

כלי התקשורת של משטר המולות באיראן דיווחו אתמול, רביעי, על השמדת שתי מכליות דלק בסוריה, והאשימו כי את התקיפהביצע מל"ט אמריקאי, אך דובר צבא ארה"ב אישר כי כוחותיו לא השתתפו בתקיפה, לפי הדיווח בעיתון, שהצביע על כך שישראל מתאמת בחשאי עם ארצות הברית רבות מהתקיפות האוויריות שהיא מבצעת בסוריה.

כתב אוריינט בדיר א-זור, זאין אל-עבידין אל-עקידי, אמר מוקדם יותר כי ההפצצה התרחשה ביום שלישי בחצות, עם מספר יעפי תקיפה שבוצעו על ידי מל"טים, וכוונה לכמה משאיות ומכליות דלק בשער מעבר הגבול בין עיראק וסוריה בתוך שטח סוריה באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור.

 

הכתב הסביר כי התקיפות הביאו להרג ולפציעתם של עשרות חברי מיליציות אסד ואיראניות, ולהשמדת כ-21 כלי רכב שנסעו בשיירת מכליות הדלק וכללו משאיות סגורות ורכבי ליווי.

מקורות מקומיים העריכו כי מניין ההרוגים עלה על 30 בני אדם, בהם 10 איראנים, והפצועים נלקחו לבית החולים אל-קאים שבשטח עיראק.

תקיפות ישראליות קודמות

ישראל תקפה בעבר, שוב ושוב, אתרי מיליציות איראניות במזרח סוריה, ולעתים רחוקות נטלה עליהן אחריות. בתחילת 2021, התקפות אוויריות ישראליות כוונו לאתרי מיליציות של אסד, מחסני נשק ואתרי מיליציות פרו-איראניות באלבוכמאל ובערים דיר א-זור ואל -מיאדין.

היעדים של ישראל בשטח סוריה כללו בסיסים איראניים שבהם אוחסנו מל"טים וכן משלוחי טילים שהיו מיועדים למיליציית חיזבאללה הלבנונית, בנוסף לאתרים איראנים בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

התמונה אקספרסיבית

קרדיט: אוריינט ניוז