בלאטר "מתוודה" אחרי 12 שנים: הענקת אירוח המונדיאל לקטאר הייתה טעות

הנשיא לשעבר של התאחדות הכדורגל הבינלאומית (פיפ"א) ספ בלאטר אמר כי הענקת הזכויות לקטאר לארח את גביע העולם ב-2022 היתה "שגויה", והוסיף כי "הבחירה הייתה גרועה".

בהצהרות לעיתון השוויצרי, "Tages Anzeiger", הוסיף בלאטר כי  קטאר היא "מדינה קטנה מאוד… הכדורגל והמונדיאל גדולים מכדי להתארח שם".

בלאטר, שעמד בראש פיפ"א במשך 17 שנים, אמר כי ב-2012 שינתה פיפ"א את הקריטריונים שבהם השתמשה לבחירת מדינות מארחות לאור החששות לגבי תנאי העבודה באתרי בנייה הקשורים לטורנירים בקטאר.

בלאטר אישר כי "יעקוב אחרי האליפות, שתתחיל בעוד פחות משבועיים, מביתו בציריך".

ההחלטה להעניק לקטאר את הזכות לארח את גביע העולם 2022, שהתקבל בדצמבר 2010, נתקבלה ברגשות מעורבים, כולל האשמות על שחיתות והפרת זכויות אדם.

קטאר, המדינה הראשונה במזרח התיכון שתארח את הטורניר, הייתה נתונה ללחץ בינלאומי גדול מסיבות הקשורות ליחסה למהגרי עבודה וחוקי הסטטוס האזרחי, שחלקם ראו בה הגבלת חירויות.

קטאר מכחישה את ההאשמות על ניצול העובדים.

בלאטר הצטרף לפיפ"א ב-1975 והפך למזכ"ל ב-1981 ולאחר מכן נתמנה לראש ארגון הכדורגל הגדול ביותר משנת 1998. ב-2015 הוא נאלץ לוותר על תפקידו והושעה ל-8 שנים, שצומצם לשש, בשל הפרת כללי האתיקה.

לאחר 6 שנים של חקירות ומשפט של שבועיים, מערכת המשפט השוויצרית זיכתה ב-8 ביולי את בלאטר על כך שאין לו מספיק ראיות בתיק הונאה וזיוף שסיים את קריירת הניהול שלו בעולם הכדורגל.

התובע הציבורי השוויצרי אמר בחודש שעבר כי החליט לערער על זיכויו של בלאטר ו"ביקש ביטול מוחלט של פסק הדין הראשוני".

בית המשפט הפלילי לא אישר באמצע יוני את בקשות התביעה הציבורית לכלוא את בלאטר, בן ה- 86, והסתפק במאסר על תנאי של שנה ושמונה חודשים, בגין הונאת הפדרציה הבינלאומית.

الفيفا - الاتحاد الدولى لكرة القدم - الطريق الى المليون معلومه

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: פיפא