"הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה": אוכלוסיית סוריה מתקרבת ל-28 מיליון איש

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של המשטר הסורי טענה כי אוכלוסיית סוריה מתקרדת ל-28 מיליון תושבים.

המשרד אמר בנתון שפורסם באתר הרשמי שלו היום, שלישי, כי אוכלוסיית סוריה הגיעה ל-27 מיליון, 804 אלף ו-428 בני אדם.

המשרד לא הסביר את המנגנון שעליו הסתמך כדי להגיע למספר הזה, והאם הנתון כולל אזורים שאינם בשליטת המשטר, וכיצד הצליח לספור את האוכלוסייה שם.

ביוני האחרון פרסם המשרד סטטיסטיקה, לפי נתונים שהתקבלו מרישומים אזרחיים מתחילת שנת 2020,  כי האוכלוסייה הגיעה ל-28 מיליון ו-280 אלף איש, בהם 14.437 מיליון נשים ו-14.403 מיליון גברים.

העיתון "אל-וטן" הטיל ספק בתקפותם של נתונים אלה, וציטט את מתאניוס מח'ול, פרופסור לסטטיסטיקת אוכלוסין בפקולטה לכלכלה באוניברסיטת דמשק, שאמר כי נתוני המשרד אינם הגיוניים ואינם מדויקים, וציין כי האוכלוסייה בשנת 2018 הסתכמה ב-16.02 מיליון תושבים, ובשנת 2019 הם מנו 16.3 מיליון תושבים.

הוא הוסיף: "על פי נתוני המשרד, מספר הסורים הרשומים ברשומות הרשמיות עומד על 28 מיליון, מבלי לגרוע מהגרים ועקורים, וכי המספר צפוי להיות כ-15 מיליון, ועם האוכלוסייה באזורים שאינם בשליטת המשטר זה יכול להגיע ל-18 מיליון לכל היותר".

מנהל הלשכה לסטטיסטיקה לשעבר, ד"ר שפיק ארבש, אישר מצדו כי מרבית הסטטיסטיקה הנערכת מבוססת על הערכות של אנשים רחוקים מהמציאות, תוך שהוא מצביע על כך שלא בוצעו מספיק סקרים. על מספר האזרחים.

הוא הוסיף: "מאז פרסום נתוני האוכלוסייה אני מאשר שישנו ליקוי הנובע מחוסר הניסיון בהבחנה בין התושבים בפועל לבין מספר הרשומים. יש הבדל גדול בין שני המספרים". 

ראוי לציין כי מרכז ג'וסור ללימודים, בחודש מרץ אשתקד, פרסם מחקר שכותרתו "טרנספורמציה באוכלוסיה בסוריה", שבו נאמדה האוכלוסייה בכ-26 מיליון ו-385 אלף איש, מתוכם 16 מיליון ו-475 אלף איש. בתוך סוריה, וכמעט 9 מיליון מחוצה לה. בנוסף ליותר ממיליון בני אדם בין הנעדרים וההרוגים.

عدد سكان سوريا قبل وبعد الحرب - RT Arabic

 

קרדיט: אלנדאא פוסט ורשת אר טי