טורקיה מפתחת מל"טים לקרבות אוויר כלקח ממלחמת אוקראינה

יצרנית המל"טים הטורקית "Baykar" מתכננת לצייד את המל"ט המפורסם שלה "Bayraktar" בטילי אוויר-אוויר "כדי להתמודד עם איום "החימוש המשוטט" באוקראינה וכן נגד מסוקים, כך מדווח העיתון " Daily Sabah ",  בדיווח משותף עם סוכנות הידיעות הגרמנית.

ח'לוק באירקדר, מנכ"ל Baykar, אמר כי החברה מקווה "בקרוב" שהמל"טים מתוצרתה יהיו מסוגלים לההתעמת עם מל"טים "קמיקאזה" (מתאבדים) באוקראינה, כמו כלי הטייס האיראניים המופעלים על ידי רוסיה שתקפו אתרי תשתית חיוניים.

"בקרוב למטוסים שלנו Bayraktar TB2 ו- Akıncıs יהיו טילי אוויר-אוויר, לא רק כדי להפיל מל"טים מתאבדים, אלא גם כלי טייס אחרים של האויב.  כרגע  אנחנו עורכים את הבדיקות שלנו", הוסיף במהלך תערוכת מוצרים צבאיים באיסטנבול.

במהלך תערוכת SAHA נחתם חוזה בין "ענקית תעשיית הטילים הטורקית Roketsan ו-Bekar לשילוב טיל ההגנה האווירית Sungur ללחימה בכלי טייס לא מאויישים".

הטיל סונגור מותקן בכלי טייס ואמור לפעול נגד "מטרות נעות כמו מסוקים ומזל"טים".

מוראט אקינצ'י, מנכ"ל Roketsan , אמר בתערוכה כי השימוש בו (הטיל) במל"טים כטיל אוויר-אוויר ישנה את כללי המשחק.

העיתון מציין כי השימוש במל"טי Bayraktar המצוידים בטילי אוויר-אוויר יהיה " בחיסול איומים בעלות נמוכה כמו מסוקי תקיפה ומל"טים מתאבדים, בהשוואה לשימוש בטילי אוויר-אוויר אחרים בעלות גבוהה ( המשוגרים ממטוסי קרב)".

אוקראינה מנסה בימים אלה ליירט את המל"טים המתאבדים שהיו בשימוש רוסיה, אך השימוש במל"טי באירקטאר המצוידים בטילי אוויר-אוויר "יהווה פתרון חסכוני עבורה", לפי העיתון.

"מל"טי קמיקאזה הם איטיים, רועשים וטסים בגבהים נמוכים, מה שהופך אותם למטרות קלות", אמר Bayraktar.

"החברה שלוי מצפה לחיזוק שיתוף הפעולה עם קייב, כולל הקמת מפעל ייצור באוקראינה בתוך שנה", הוסיף.

בתחילת אוקטובר , קייב הודיעה כי היא דנה בטורקיה באפשרות לייצר את כלי הטיס הבלתי מאויש של Bayraktar בתוך אוקראינה.

אנדריי ירמק, מנהל לשכת הנשיא האוקראיני, אמר בפוסט בטוויטר כי ביקר במטה של ​​ביקר בטורקיה, ופגש את חאלוק באיראקטאר, מנכ"ל ביקר, וסלקוק באירקטאר, יו"ר הדירקטוריון.

הוא הוסיף כי דן איתם ב"פרויקטים של שיתוף פעולה נוכחיים ועתידיים, במיוחד בכל הקשור לייצור מל"טים באוקראינה".

הבכיר האוקראיני הדגיש כי ארצו "ממשיכה לחזק את יכולת ההגנה שלה בשיתוף פעולה הדוק עם שותפים אסטרטגיים".

ירמאק צירף תמונה בפוסט שלו, המראה אותו עם חאלוק, סלג'וק והמשלחת הנלווית אליו, בתוך מה שנראה כאולם תצוגה עבור המל"טים של החברה.

אוקראינה השתמשה במל"טי Bayraktar הטורקיים במהלך הקרבות שלה עם רוסיה, והשתמשה במזל"טים קטנים אחרים לצורך סיור ואיסוף מודיעין .

המל"טים של באירקטאר פגעו קשות בשיירות הרוסיות בתחילת הפלישה, ושימשו לתקיפת ספינה רוסית ענקית באי הנחשים באמצע הים השחור.

בספטמבר האחרון , יצרנית המל"טיפ  ששימשו בסכסוכים מאוקראינה ועד לאזרבייג'ן ואתיופיה, בייקר, אמרה כי היא מתכננת לבנות יותר מל"טים בשנה הבאה ממה שייצרה בשנים הקודמות גם יחד.

בדיווח לסוכנות Anadolu, הסביר חאלוק באירקטאר כי החברה ייצאה את מוצריה ,כמו מל"ט "Bayraktar TB2", ל-24 מדינות, וחלקו של היצוא בהכנסות החברה הסתכם ב-98%.

הוא ציין כי "Bayraktar TB2" הפך למל"ט החמוש המיוצא ביותר בעולם.

ב-Bayraktar ציינו כי כושר הייצור השנתי של החברה הוא 200 יחידות, וכי הם מתכננים להעלות את המספר ל-500 בשנה הבאה.

מטוס Bayraktar בתערוכת הגנה באיסטנבול

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: בייראקטאר