כוננות סעודית-אמריקנית בעקבות התרעה על תקיפה איראנית קרובה

הוול סטריט ג'ורנל ציטט גורמים סעודים ואמריקאים שאמרו כי כוחות ארצות הברית וסעודיה נמצאות בכוננות גבוהה לאחר שהוזהרו מפני מתקפה איראנית קרובה.

מוכנות סעודית-אמריקאית

לפי העיתון האמריקני, ריאד החליפה מידע עם וושינגטון והזהירה מפני מתקפה איראנית קרובה על מטרות בסעודיה .

"ארה"ב מודאגת מאיומים אלו מצד איראן על סעודיה, ונשארת בקשר עם הסעודים", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי.

הוא הוסיף, "אנחנו מודאגים מעצם האיום, ואנחנו נשארים בקשר מתמיד דרך ערוצי צבא ומודיעין עם הסעודים, ולא נהסס לפעול להגנה על האינטרסים והשותפים שלנו באזור".

העיתון האמריקני דיווח כי ערב הסעודית, ארה"ב וכמה מדינות שכנות העלו את רמת הכוננות של הכוחות הצבאיים שלהן, בתגובה לאזהרה, לדברי הגורמים, שלא מסרו פרטים נוספים על המידע הסעודי.

ה"וול סטריט ג'ורנל" ציטט גורמים סעודיים שאמרו שאיראן מתכוננת לפתוח בהתקפות הן על הממלכה והן על ארביל, שבעיראק, בניסיון להסיח את תשומת הלב מההפגנות הפנימיות שפוקדות את איראן מאז ספטמבר.

העיתון הצביע על כך שאיראן כבר תקפה את צפון עיראק בעשרות טילים בליסטיים ומל"טים חמושים מאז סוף ספטמבר, ומטוס קרב אמריקאי הפיל אחד מהם בזמן שניסה לתקוף באזור העיר ארביל, שם מוצבים כוחות אמריקאים. טהראן האשימה בפומבי את הקבוצות הבדלניות הכורדיות האיראניות המבוססות שם על כך שהם מעוררים תסיסה בבית.

כוננות סעודית-אמריקנית לאחר התרעה על מתקפה איראנית קרובה

קרדיט: סטפ ניוז