הפנטגון מפרסם את הנוסח הבלתי מצונזר של אסטרטגיית ההגנה הלאומית החדשה

הפנטגון פרסם היום את הנוסח הבלתי מצונזר של אסטרטגיית ההגנה הלאומית החדשה, ולפיה סין "נותרה המתחרה האסטרטגית ביותר לעשורים הבאים" בשל "פעולות כפייה גוברות שנועדו לעצב את האזור ההינדו-פסיפי ואת המערכת הבינלאומית כדי שיתאימו להעדפות הרודניות שלה".

לפי המסמך, רוסיה מוגדרת "איום אקוטי" וכי היא "מגלה בוז" ביחס לעצמאות של שכנותיה ושואפת להשתמש בכוח כדי "לכפות שינויי גבול ולכפות מרחב השפעה אימפריאלי". הסיכונים העיקריים הם איומים גרעיניים נגד ארה"ב ובעלות בריתה, טילי שיוט ארוכי טווח, פעילות סייבר ומידע, לוחמה בחלל ו"קמפיינים באזור האפור".

לגבי איראן, בפנטגון ציינו כי היא "לא מהווה כרגע איום גרעיני, אולם ממשיכה לפתח יכולות שיאפשרו לה לפתח נשק גרעיני אם היא תקבל החלטה לעשות זאת". מנגד, ארה"ב "מסתמכת על יתרון צבאי בלתי גרעיני כדי להרתיע תוקפנות אזורית מצד איראן כל עוד היא לא מחזיקה בכלי נשק גרעיניים".

לגבי קוריאה הצפונית, המסמך מכיר "באיום מצד היכולות הגרעיניות, הכימיות, הטילים והקונבנציונליות שלה" ומזהיר כי "כל התקפה גרעינית מצד קוריאה הצפונית נגד ארה"ב או בעלות בריתה או שותפותיה אינה מקובלת ותביא לסיומו של משטר קים. אין תסריט שבו משטר קים מפעיל נשק גרעיני ושורד".

20 years after 9/11: The biggest threats to US national security

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות