דיווח: תקיפה ישראלית שלישית תוך שבוע באזור דמשק. מה המטרה?

"מטוסי קרב ישראלים פתחו בתקיפה אווירית על אתרים סביב הבירה הסורית, במתקפה שלישית מסוגה בתוך פחות משבוע" – כך דיווחה סוכנות הידיעות של המשטר (SANA) בצטטה מקור צבאי שאמר כי מטוסי הקרב הישראליים תקפו "כמה נקודות בסביבת העיר דמשק והנזקים היו רק בחומר וציוד ."

מאוחר יותר טענו מקורות סורים כי נהרג  חייל סורי . 

תמונה

ומהן המטרות שהיו הפעם על הכוונת ? 

מה כוונו הפשיטות?

גורם מיוחד אמר ל-Syria TV כי התקיפות הישראליות כוונו למחסן השייך ל"משמרות המהפכה האיראניים " באזור "מפעלי ההגנה" בפאתי העיר סיידה זיינב כמו ב-2 התקיפות האחרונות על האזור בשבוע האחרון .

הגורם הוסיף כי התקיפה האווירית הישראלית כוונה גם לנקודה צבאית השייכת למיליציות האיראניות, באזור שבין העיירות עקרבה ובאדליה, מדרום לבירה.

המקור ציין כי התקיפות הישראליות הגיעו שעות לאחר נחיתתו של מטוס מטען איראני מדגם "איליושין IL76" בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, ככל הנראה, העביר משלוח של נשק לסוריה.

הגורם הסביר כי המטוסים הישראלים ביצעו את תקיפותיהם משמי רמת הגולן, מבלי לחדור למרחב האווירי של סוריה.

ההגנה האווירית של המשטר פעלה בעוצמה רבה בניסיון ליירוט טילים ישראליים, ובמיוחד סוללות ההגנה האווירית המוצבות בדיוויזיה 1 הממוקמת בעיר אל-כיסווה, ממערב לדמשק, לפי המקור.

תמונה

התקפות קודמות השבוע

ביום שישי בערב פתחו מטוסי קרב ישראליים בתקיפות לעבר אתרים בסביבת הבירה דמשק.

לפחות שלושה פיצוצים נשמעו, על פי מקורות מקומיים, בעוד שתחנת הרדיו "שאם FM", המקורבת למשטר הסורי, ציינה כי ההתקפות היו קרובות  לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק .

ביום שני דיווחו כלי התקשורת של המשטר הסורי כי נשמעו פיצוצים בשמיים וסביבתה של הבירה דמשק, המעידים על כך שהם נגרמו מתקפה ישראלית.

השמדת 90% מהתשתית הצבאית של איראן בסוריה

ביום ראשון האחרון חשפו גורמים ישראלים כי הצבא הישראלי השמיד כ-90% מהתשתית הצבאית של איראן בסוריה, תוך סיכול ניסיונות של חיזבאללה לבסס שם נוכחות.

הגורמים, שלא זוהו, אמרו לעיתון " ג'רוזלם פוסט " כי  ישראל  הצליחה בשנים האחרונות להגביל כמעט לחלוטין  את יכולתה של איראן  להעביר נשק לסוריה, על מנת לייצר אותם על אדמתה ולהקים שם בסיס עם מיליציות הנאמנות לה.

לטענת הגורמים, תוכניתו של מפקד " כוח קודס " האיראני  לשעבר קאסם סולימאני  , שנהרג בתקיפה אמריקנית בתחילת ינואר 2020, "נכשלה עקב המשך   ההפצצת סוריה על ידי חיל האוויר הישראלי ".

תקיפות ישראליות חוזרות על אתרי המשטר הסורי ואיראן

במהלך השנים האחרונות, ישראל פתחה במאות תקיפות על מטרות בתוך סוריה, אך היא מיעטה ליטול אחריות על תקיפות אלו.

ישראל מצהירה, שוב ושוב ,  כי היא תוקפת בסיסים איראניים ושל מיליציות בעלות בריתה, כמו "חיזבאללה" הלבנוני הנלחם לצד המשטר בסוריה, וכן משלוחי נשק שלדעתם מיועדים ליעדים שונים.

תמונה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות