סוללת טילי נ"מ סורית התפוצצה עקב תקלה בעת תקיפה ישראלית ממערב לדמשק

גורם יודע דבר חשף לרשת "סוריה טי וי"  כי סוללת טילי נ"מ של מערכת ההגנה האווירית הסורית התפוצצה, במהלך ניסיון ירי לעבר מטוסים ישראלים שתקפו מטרות בסביבת הבירה דמשק, היום , יום שני ,אחר הצהריים.

صاروخ ديمونة الغامض.. الدلالات والملابسات والرسائل المتعددة | أنباء سوريا

הגורם אמר כי פיצוץ סוללת ההגנה האווירית אירע באזור ג'בל אל-מאנע הכפופה לדיוויזיה 1 סמוך לעיירה כיסווה, ממערב לדמשק, בזמן שהיא שיגרה טילים ליירט את הטילים הישראלים.

הגורם הוסיף כי ג'בל אל-מאנע" לא הותקף כלל על ידי מטוסי או טילים, מה שסביר להניח שהפיצוץ נגרם כתוצאה מתקלה קשה בתהליך השיגור, וציין כי תושבי האזורים הצפוניים של העיירה אל-כיסווה  ראו עמודי אש העולים ממרגלות ההר המשקיפים על העיירה "ח'רבת אל-שיאב" היכן שסוללת ההגנה האווירית היתה מוצבת.

לטענת הגורם, באזור נצפו תנועת מכוניות מאזור ג'בל אל-מאנע לתוך העיר אל-כיסווה לאחר הפיצוץ, מה שמעיד כי היו נפגעים בקרב אנשי כוחות המשטר.

היום, בצהריים, פתחו מטוסים ישראלים במתקפה על אתר השייך ל"משמרות המהפכה " האיראנים  במנחת אלדימאס, צפונית מערבית לדמשק, הסמוך לגבול סוריה-לבנון.

מקורות מיוחדים ציינו כי התקיפה כוונה גם למחסן השייך למיליצית " חיזבאללה " הלבנונית , באזור שבין מסלולי המנחת  למכללה הצבאית באזור דימאס.

ראוי לציין כי המתקפה הישראלית האחרונה הגיעה לאחר הפסקה של יותר מחודש, כאשר ישראל תקפה את נמל התעופה הבינלאומי של דמשק ואתרים צבאיים אחרים וגרמה להרג של חמישה חיילי כוחות המשטר, ב-17 בספטמבר האחרון, וכן כמה ימים לפני כן היתה תקיפה נוספת שכוונה  לנמל התעופה הבינלאומי של חלב .

קרדיט: סוריה טי וי