איראן- הוגשו כתבי אישום נגד 10 סוכני מוסד

מערכת המשפט של הרפובליקה האסלאמית הודיעה על הגשת כתב אישום נגד 10 אנשים החשודים כ"סוכנים הקשורים למוסד" והודיעה כי ארבעה מהם הואשמו ב"שחיתות עלי אדמות".

על פי חוקי הרפובליקה האסלאמית, העונש לאדם שנמצא אשם ב"שחיתות עלי אדמות" הוא מוות.

מערכת המשפט האיראנית פרסמה הודעה ביום שני, מבלי שציינה את זהות ותאריך המעצר של האנשים הללו, והודיעה כי הם נעצרו במחוז מערב אזרבייג'ן וכתב האישום נגדם הועבר גם לבית המשפט המהפכני של אורמיה.

מועד מעצרם של האנשים הללו אינו ידוע, בעוד שבתחילת אוגוסט טען משרד המידע של הרפובליקה האסלאמית כי זיהה רשת של סוכנים של סוכנות הריגול הישראלית (המוסד) ועצר את כל סוכניה המבצעיים.

באותה עת לא צוינו זהותם ומועד המעצר המדויק של האנשים הללו, אולם משרד המודיעין טען כי ישראל הכשירה צוות זה למשימות פיצוץ וחבלה באיראן.

משרד ההסברה קישר גם את חברי הכנופיה הזו לכוחות המבצעיים של ארגון קומלה – کومله, אך מפלגת קומלה מכורדיסטאן האיראנית, תוך שהיא מכחישה טענה זו, אישרה את מעצרם של מספר מחבריה באיראן.

בהודעה החדשה של הרשות השופטת נטען עוד כי חברי קבוצה זו "בהדרכתם הישירה של סוכני הריגול של המוסד, איתרו גורמים ששיתפו פעולה עם מחלקות הביטחון במדינה והתכוננו להוציא מהם מידע באמצעות חטיפה, איומים ולהכות אותם".

בתוך כך, לטענת חלק ממתנגדי הרפובליקה האסלאמית, ההודעה על מעצרם של אנשים הקשורים למוסד בחודשים האחרונים מתפרסמת במטרה לעודד את אנשי המודיעין האיראנים , בעקבות הדיווחים המתגברים על "הסתננות" המוסד לדרגים הגבוהים ביותר של הרפובליקה האסלאמית.

בקיץ, אפילו התקשורת הממלכתית אישרה את החקירה המיוחסת למוסד באדמת איראן של גורמים הקשורים לכוח קודס במשמרות המהפכה.

קרדיט: רדיו פרדה