האיראנים מאחורי? החותים תקפו מסוף נפט במזרח תימן עם 2 מל"טים מתאבדים

الشرعية تخصخص ميناء الضبة في حضرموت | الخبر اليمني

ביום שבת גינה מזכ"ל מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ, ד"ר נאיף פלאח מובארק אל-הג'רף, את מתקפת הטרור שביצעה המיליציה החות'ית ששיגרה שני מל"טים מתאבדים, שכוונו אל נמל הנפט אל-דבא במחוז חצר מוות במזרח המדינה בעוד ספינה עוגנת בה לצורך הטענת משלוח נפט גולמי.

המזכ"ל הדגיש במהלך שיחת טלפון ביום שבת עם שר החוץ של הרפובליקה של תימן, ד"ר אחמד עוואד בן מובארק, כי מתקפה זו היא הפרה בוטה של ​​החלטת מועצת הביטחון מס' 2216, הפרה של חוקים ונורמות בינלאומיות, ואיום על מתקנים אזרחיים וכלכליים ועל אספקה ומסדרונות אנרגיה גלובליים, וקורא לקהילה הבינלאומית לקחת על עצמה את אחריות ולפעול נגד התקפות מסוג זה, בהתבסס על החוק הבינלאומי כדי להבטיח שהן לא יחזרו על עצמן באופן שתישמר תנועת המסחר ואספקת הנפט, כמו גם ישמר הביטחון והיציבות באזור.

אל-הג'רף הדגיש כי מתקפה זו היא הסלמה של המיליציה החות'ית הטרוריסטית לאחר שהפסקת האש של האו"ם בתימן הופסקה, אותה סירבה המיליציה להאריך ולהרחיב למרות כל המאמצים שנעשו, והממשלה הלגיטימית בתימן הסכימה אליה בהתבסס על אחריותה כלפי העם התימני.

إعلان حوثي عن عملية عسكرية عـ،قب هجـ،وم جوي استهدف ميناء الضبة النفطي في  حضرموت - YouTube

קרדיט: אלערביה

הוא אישר את עמדתה הנחרצת של מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ בתמיכה בכל מה שמבטיח את ביטחונה ויציבותה של תימן, תמיכה במאמצים של ממשלת תימן הלגיטימית, ובמאמצי האו"ם להאריך את שביתת הנשק והפסקת האש בתימן, ולהגיע לפתרון מדיני כולל למשבר התימני כדי להשיג את שאיפות העם התימני.

הפרלמנט הערבי מגנה את הניסיון של החות'ים לפגוע בנמל אל-דבה במחוז חצר מוות

היום, שבת, גינה הפרלמנט הערבי את הניסיון של המיליציה החות'ית לתקוף את נמל דבא במחוז חצר מוות באמצעות שני מל"טים מתאבדים, והתריע מפני הסכנה וההשלכות של התקפות טרור אלו על היציבות והביטחון באזור.

הפרלמנט הערבי חזר והדגיש את הסולידריות המלאה שלו עם הממשלה הלגיטימית בתימן בכל האמצעים שהיא נוקטת כדי להתמודד עם מיליציית ההפיכה הזו, והדגיש את דחייתו המוחלטת להסלמה של החות'ים הטרוריסטים ואת התעקשותם לסכל את המאמצים לחדש את הפסקת האש.

הפרלמנט הערבי קרא לקהילה הבינלאומית לקחת את האחריות שלה ולנקוט פעולה מיידית כדי להתמודד עם מעשים פליליים כאלה המשפיעים לרעה על שוקי הנפט העולמיים, וללחוץ על המיליציה החות'ית להיענות לרצון הבינלאומי לחדש את הפסקת האש, כהכנה להגיע להסכם הפסקת אש קבועה כדי להקל על סבל העם התימני.

כווית גם גינתה את התקפות החות'ים על נמל דאבה בתימן, ורואה בכך איום על יציבות האזור.

הערכה: אין ספק שתקיפת מסוף הנפט נעשתה בידיעה איראנית הרואה איך החתימה על הסכם הגרעין הולך ומתרחק ואיתו שחרור הכספים הגדולים המוקפאים במערב ואי יכולתה לספק את הנפט שלה לשוק העולמי כאשר מחירו נמצא בשיא. 

האיראנים ממשיכים במדיניות הסיכול שלה מבחינת " אם אני לא אוכל לייצא נפט גם אחרים לא יצליחו" ופועלים בהתאם תוך שימוש בכוחות הפרוקסי שלה.

מעניין איזה נמל נפט באזור הוא הבא בתור ? 

صور حصرية من ميناء الضبة بحضرموت لحظة استهدافه بالطائرات المسيرة ومصادر  تكشف عن نتائج الضربة العسكرية التحذيرية - أفق نيوز

קרדיט: אלמיאדין