דיווח סורי: פרוט המטרות שישראל תקפה אמש בסוריה!

בשעות הערב המאוחרות של יום שישי פתחו הכוחות הישראליים במתקפת טילים לעבר מספר אתרים צבאיים השייכים למשטר ולמיליציות איראניות בסביבת הבירה דמשק.

מקורות מיוחדים אמרו לאתר החדשות "Syria TV" כי ישראל תקפה שלושה אתרים צבאיים בסביבת דמשק באמצעות ארבעה טילי "קרקע-קרקע" ששוגרו מרמת הגולן .

המקורות הוסיפו כי התקיפה כוונה למחסן "זמני" השייך למיליציות האיראניות באזור שבין העיירה אל-חוסייניה לאזור עקבת אל-עדיליה (الحسينية وعقبة العادلية ), מדרום לבירה דמשק, עם שני טילים רצופים, שהובילו להשמדתו המוחלטת של המחסן.

המקורות ציינו כי התקיפה הישראלית כוונה בנוסף גם למפקדה צבאית של " משמרות המהפכה " האיראנים בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק מהצד הדרומי.

המקורות אישרו כי תקיפה נוספת כוונה גם למחסן השייך למיליצית " חיזבאללה " הלבנוני , הממוקם באזור שבין שדה התעופה לדאוני רוח ( المطار الشراعي) למכללה הצבאית באזור דימאס מצפון-מערב לדמשק.

לא הותקפה כל מטרה באזור אלכיסוואה

המקורות הכחישו ידיעות על תקיפת עמדות צבאיות בסביבת העיר אל-כיסוואה באזור הכפרי המערבי של דמשק, והסבירו כי הקולות שנשמעו באזור נגרמו מפעילות כוחות ההגנה האווירית של המשטר בג'בל אל-מאנע (جبل المانع) ובחטיבה 65 של דיוויזיה 1.

על פי המקורות, שרידי טילים שירו סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה נפלו בשכונות מגורים בעיירות אל-חוסייניה ודימאס, מבלי שנרשמו פגיעות בנפש.

הודעת הדובר הסורי: נגרמו רק נזקים בחומר

סוכנות הידיעות של המשטר, SANA, ציטטה מקור צבאי שאמר כי "ההגנה האווירית שלנו התמודדה עם תוקפנות ישראלית שירו טילים לעבר כמה אתרים בסביבת העיר דמשק", וציינה כי "רוב הטילים העוינים הופלו. "

הגורם הצבאי הוסיף כי הטילים הגיעו מכיוון צפון-מזרח אגם טבריה, והדגיש כי היו רק נזקים בחומר וציוד. 

מקורות מקומיים בבירה דמשק אמרו כי לפחות שלושה פיצוצים נשמעו, בעוד שתחנת הרדיו המקומית "Sham FM" ציינה כי הפיצוצים היו קרובים לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

הראשון מזה יותר מחודש

התקיפה הישראלית התרחשה אתמול בערב לאחר הפסקה של יותר מחודש, כאשר תקיפה ישראלית בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק ואתרים צבאיים נוספים הביאו להרג של חמישה חיילי צבא סוריה, ב-17 בספטמבר האחרון, וכמה ימים לפני כן היתה עוד תקיפה על נמל התעופה הבינלאומי בחאלב.

מאז תחילת 2022, הגבירה ישראל  את התקיפות שלה  על עמדות המשטר הסורי והמיליציות הפרו-איראניות  בתוך סוריה, שם פתחה בשורה של הפצצות אינטנסיביות, שהתמקדו בשדות התעופה הסוריים  בדמשק  ובחאלב, במטרה למנוע העברת אספקת נשק איראנית, אולם לאחר מועד זה, נעצרו התקיפות הישראליות באופן לא ברור.

מוקדם יותר, רויטרס ציטטה מקורות דיפלומטיים ומודיעיניים אזוריים שאמרו כי ישראל הגבירה את התקפותיה על שדות התעופה בסוריה במטרה לשבש את קווי האספקה ​​האווירית שבהם משתמשת טהראן יותר ויותר כדי להעביר נשק  למיליציות שלה  בסוריה ובלבנון, כולל חיזבאללה .