אוקראינה- בתוך חודש השמדנו 233 מל"טים איראנים שבעזרתם תקפה רוסיה

במקביל להכנות האירופיות להטלת חבילת סנקציות חדשה על איראן בשל תמיכתה בכוחות הרוסיים במל"טים מתאבדים, במהלך פעולותיו הצבאיות באוקראינה, חשף חיל האוויר האוקראיני כי השמיד 223 מל"טים איראניים מאז אמצע ספטמבר.

והיא ציינה, בתגובה בחשבון שלה בטלגרם, ביום רביעי, כי המטוס הראשון שהופל בה היה ב-13 בספטמבר, בעיר קוביאנסק, וכן אמרה כי המל"טים המתאבדים שהוזכרו הם מדגם שאהד 136, לפי לסוכנות הידיעות הצרפתית.

ביום שני בבוקר פתחה רוסיה בעשרות התקפות על קייב ואזור סומי בצפון מזרח המדינה, עם חימושים משוטטים, או מה שמכונה מל"טים מתאבדים או "מל"טי קמיקאזה".

כמו כן, הצבא האוקראיני חשף בעשירי לחודש זה (אוקטובר 2022) שסדרת התקפות רוסיות כוונו לעשרות ערים, כולל קייב, באמצעות מל"טים מתוצרת איראן, ששוגרו מבלארוס ומקרים, בעוד שמוסקבה הכחישה בעבר את השימוש במל"טים אלו. והדגישה שיש לה מספיק יכולות התקפיות.

אוקראינה מצדה קראה למומחי האו"ם לבחון את שברי הכטב"מים, אשר היא אישרה כשייכים למל"טים איראניים שנמכרו לרוסיה ושימשו לתקוף את עיירותיה ועריה, מה שנחשב להפרה של הסנקציות הבינלאומיות אם הדבר יוכח. במכתב שנשלח לנשיא מועצת הביטחון של האו"ם סרגיי קיזליציה, נאמר כי מוסקבה מקבלת משלוחים של חומרים אסורים מטהראן מאז ינואר 2016.

עוד הוסיף השגריר במכתב כי מל"טים איראניים מדגם "מוהג'יר" ו"שאהד" הועברו לשטח רוסיה בסוף אוגוסט, לפי מה שדווח ברדיו "קול אמריקה" ביום רביעי.

קיסלציה ציין כי גם מל"טי "מוהאג'ר" וגם מל"טי "שאהד" יוצרו על ידי המפעל האיראני – "קודס תעופה", הנתונה לסנקציות וקפאת נכסים, כך על פי החלטת מועצת הביטחון מס' 2231, וציין כי מדובר בהפרה של החלטות בינלאומיות.

קרדיט: לוונט-סוכנויות