איראן תספק לרוסיה בנוסף למל"טים גם טילים בליסטיים ללחימה באוקראינה

גורמי ביטחון אמריקאים חשפו, בהצהרות ל"וושינגטון פוסט" שפורסמו ביום ראשון, כי איראן נערכת להגדיל "בחשאי" את אספקת הנשק הכבד שלה לרוסיה.

הגורמים, שלא זוהו על ידי העיתון, אמרו כי איראן מתכוונת לשלוח טילי קרקע-קרקע למוסקבה בפעם הראשונה, בנוסף למל"טים קרביים.

טיל פאתח:

اسرائيل : صاروخ "فاتح 110"يحمل رأساً متفجراً بوزن نصف طن امتلكه حزب الله -  Bintjbeil.org

הבכירים האמריקאים הוסיפו כי אספקה ​​זו תסייע להתגבר על הצטמצמות מלאי הנשק הרוסי, שהערכות המודיעין המערביות מראות שקטנו  במהירות בימים האחרונים.

איראן מחזקת את מחויבותה לאספקת נשק למתקפה הרוסית על אוקראינה, לדברי גורמי ביטחון אמריקאים, מכיוון שהם הסכימו בחשאי לשלוח לא רק מל"טי תקיפה אלא גם את מה שכמה בכירים תיארו כטילי הקרקע-קרקע הראשונים מתוצרת איראן לשימוש בלחימה באוקראינה.

זרימת הנשק המוגברת מטהראן עשויה לסייע לכסות על, מה שגורמים בכירים בממשל ביידן טוענים, האבדות הכבדות בציוד הצבאי הרוסי מאז הפלישה למוסקבה בפברואר, ואספקה ​​מתמעטת במהירות של תחמושת מונחית מדויקת מהסוג ששימש בהתקפות בשבוע שעבר נגד אוקראינה.

גורמים רשמיים בפנטגון אישרו בפומבי את השימוש במל"טים איראניים בתקיפות אוויריות רוסיות, כמו גם את הצלחתה של אוקראינה להפיל חלק מהמל"טים.

בהתייחסות לכאורה לתפקידה המורחב של איראן כספקית צבאית למוסקבה, טהראן שלחה בכירים לרוסיה ב-18 בספטמבר כדי לסגור תנאים עבור משלוחי נשק נוספים, כולל שני סוגים של טילי קרקע-קרקע איראניים, לפי גורמים אמריקאים.

הערכת מודיעין שנמסרה בימים האחרונים לבכירים אוקראינים ואמריקאים מאשרת שתעשיית הנשק האיראנית נערכת למשלוח ראשון של טילי הפתח-110 וזולפיקאר, שני טילים בליסטיים איראניים ידועים לטווח קצר המסוגלים לפגוע במטרות למרחקים של 300 ו-700 קילומטרים, בהתאמה.

לדברי שני גורמים הבקיאים בנושא, אם העסקה תצא לפועל, זו תהיה המסירה הראשונה של טילים מסוג זה לרוסיה מאז תחילת המלחמה.

טיל זולפיקאר:

بالصور: صواريخ إيرانية على أرض العراق.. تهديد لمن؟ | جريدة الرؤية العمانية

 

קרדיט: איראן אינסיידר