אפליקציה המזהה סרטן על ידי שמיעת קולו של החולה

מדענים מהמכונים הלאומיים לבריאות באמריקה יצרו אפליקציה שניתן להתקין בטלפונים חכמים, שיכולה לאבחן סרטן באמצעות קולו של החולה בלבד.

האפליקציה עוקבת אחר השינויים המתרחשים עקב המחלה במיתרי הקול, ולאחר מכן מזהה את המחלה בשלב מוקדם, מה שמאפשר את הטיפול בה, ומעלה את סיכויי ההחלמה מהגידול הממאיר.

האפליקציה מסתמכת על טכניקות בינה מלאכותית, שכן האפליקציה מנתחת את הצליל בלבד, ובכך מתריעה על נוכחות המחלה הממאירה לפני שהיא מתעצמת ומתפשטת בגופו של החולה.

בדיווח שפרסם העיתון הבריטי "דיילי מייל" נכתב כי מדענים הצליחו לבנות את האפליקציה באמצעות בינה מלאכותית, שבתורה מנתחת תנודות בדפוסי דיבור ונשימה ומחפשת עדויות למחלה.

האפליקציה פותחה על ידי המכון הלאומי לבריאות, שמממן פרויקט מחקר מסיבי לאיסוף נתוני קול שיהוו בסיס לתוכנות הנעזרות בבינה מלאכותית.

"המכונים הלאומיים לבריאות" הוא ארגון אמריקאי הכולל 27 מוסדות בריאות ענקיים, והוא פועל בשיתוף פעולה כדי לשפר בריאות הציבור, ולחקר מחלות והטיפולים הדרושים להן.

מומחים כבר יודעים שדיבור משתנה כתוצאה ממצבים כמו פרקינסון או שבץ, בזמן שהנשימה מושפעת ממחלות ריאה, מה שאומר שהאפליקציה עשויה לזהות מחלות רבות ולאבחן אותן על ידי ניתוח קול, לפי ה-Daily Mail.

אבל התקווה היא שתוכנית זו תוכל לאבחן מגוון רחב של מצבים, כולל סרטן ודיכאון.

קואליציה של מומחים תחל לאסוף את קולם של אנשים עם מחלות בחמישה תחומים: הפרעות נוירולוגיות, הפרעות קול, הפרעות מצב רוח, הפרעות נשימה והפרעות ילדים כמו אוטיזם ודיבור מאוחר.
האפליקציה היא חלק מהמגמה לרתום את הבינה המלאכותית לאתגרי המכון הלאומי לבריאות, תוכנית שעלותה 130 מיליון דולר ומטרתה להאיץ את השימוש הנרחב בטכנולוגיית בינה מלאכותית בתחום הרפואי.
اليوم العالمي للسرطان.. رحلة 6 آلاف عام للبحث عن علاج
קרדיט: ערב רדיו