כמה מתוך 16 מיליארד הסמארטפונים העולם ייפטר ב-2022?

במספר שנראה עצום, ומעלה השערות רבות לגבי נפח הפסולת האלקטרונית בעולם, מומחים צופים כי כ-5.3 מיליארד סמארטפונים ייצאו משימוש ב-2022, מתוך כ-16 מיליארד סמארטפונים המשמשים כיום בני אדם.

מומחים הצביעו על כך שאם כמות זו הייתה מונחת אחת על גבי השניה, גובהה היה מגיע ל-50 אלף קילומטרים, אשר ביחד שווה ערך לשמינית מהמרחק המפריד בין פני כדור הארץ לירח.

נתונים אלה נחשפו על ידי פורום WEEE , עמותה בינלאומית ללא מטרות רווח שבסיסה בבריסל, המייצגת 45 ארגונים העוסקים בדיווח על פסולת אלקטרונית.

הפורום קבע במחקרו, שפורסם לרגל יום הפסולת האלקטרונית העולמי, שחל ב-14 באוקטובר בכל שנה, כי למרות העובדה שהטלפונים הללו מכילים כמויות נכבדות של מתכות יקרות, כמו זהב, נחושת, כסף ופלדיום, גורלה של אותה מסה עצומה מבין הטלפונים החכמים שיצאו משימוש, יהיו במגירות הארונות והמשרדים, או השלכתם למזבלות רגילות ללא אפשרות למיחזור.

המנהל הכללי של פורום ה-WEEE, פסקל לירוי, מאמין כי ארגונו יתמקד, לזכר יום הפסולת האלקטרונית העולמי שהשיק, בהעלאת המודעות למרכיבי הפסולת האלקטרונית הקטנה.

הוא הסביר שקל מאוד להיפטר מהפסולת (טלפונים), בין אם משאירים אותם באחת מהמגירות בבית ובין אם זורקים אותם לפחי אשפה, בהתחשב בכך שמשתמשים רבים רואים בפריטים שבהם חסרי ערך, וכן הם לא ישפיעו על הסביבה.

LeRoy מציין כי הארגונים המרכיבים את פורום WEEE, המנהלים את איסוף הפסולת האלקטרונית, שואפים כל העת להפוך את הפינוי הנכון של פסולת אלקטרונית קטנה לפשוטה ונוחה למשתמשים ולמשפחות.

הוא הזהיר כי במדינות שבהן הם נמצאים, ארגונים אלה מספקים פחי מיחזור בסופרמרקטים, או שולחים נציגים לאסוף אותם מהמשתמשים, וכן משיקים יוזמות אחרות.

"אם לא נוכל למחזר את הרכיבים בטלפונים האלה, נשלח אותם לסין או לקונגו למיחזור מחדש", אמר לירוי לסוכנות הידיעות הצרפתית.

הפורום הודיע ​​בשנה שעברה כי סך הפסולת האלקטרונית ברחבי העולם הגיעה ל-57.4 מיליון טון, מעבר למשקל החומה הסינית, שהיא המבנה האנושי הגדול ביותר במשקל על פני כדור הארץ.

על פי הערכות קודמות, פורום הפסולת האלקטרונית בשנת 2020 רשם כ-53.6 מיליון טונות של פסולת מכשירים חשמליים ואלקטרוניים שנוצרו בשנת 2019, עם עלייה משמעותית של 21% במהלך 5 השנים החל משנת 2014, עם ציפיות להמשך עלייה בנפח הפסולת, פסולת אלקטרונית, וצפוי להגיע ל-74 מיליון טון עד 2030.

النفايات الإلكترونية.. قنابل موقوتة داخل البيوت والشوارع - جريدة المدينة

קרדיט: אלחורה וג'רידה אלמדינה