בית המשפט האירופי לצדק: ניתן לאסור כיסויי ראש במקומות העבודה

ביום חמישי פרסם בית המשפט לצדק של האיחוד האירופי פסק דין המאפשר לחברות אירופאיות לאסור כיסויי ראש וסמלים דתיים, פילוסופיים או רוחניים אחרים במקומות העבודה שלהן.

פסיקת בית המשפט לצדק האירופי מגיעה לאחר תביעה שהגישה צעירה מוסלמית נגד חברה בלגית העוסקת בתחום הדיור הסוציאלי, שבה האחרונה סירבה לקבל את בקשתה לעבור התמחות, משום שציינה בבירור במהלך ראיון ההכשרה כי תרצה לא להוריד את הרעלה שלה, לפי העיתון הבלגי "Le Soir" .

בתביעה שהוגשה לבית הדין לעבודה בבלגיה, שביקש ייעוץ מבית הדין האירופי, צוין כי הדחייה מבוססת במישרין או בעקיפין על אמונתה הדתית ובכך היא הפרה את החוק, לטענת הפרקליטה.

החברה מצידה מסרה כי היא מקפידה על כללים ניטרליים שאינם מאפשרים במשרדיה הנחת כיסוי ראש, בין אם זה כובע, כיפה או צעיף.

בית הדין האירופי לצדק אמר כי המקרה שהוצג בפניו על ידי בית המשפט הבלגי אינו מייצג אפליה ישירה, לטענת אותו גורם, בהתחשב בכך שהחברה אינה מפלה אם היא מונעת מאחד מעובדיה ללבוש רעלה או כל דתי אחר , לפי העיתון הבלגי.

בפסיקתו אישר בית המשפט כי מעסיק יכול לאסור על חבישת מטפחת, אם מדיניות הנייטרליות נקבעה בתקנות העבודה, ואם האיסור להביע אמונות דתיות או פילוסופיות "חל באופן כללי וללא הפליה על כלל העובדים." 

ראוי לציין שסוגיות החיג'אב מעוררות דיון מתמשך כבר שנים במספר מדינות באירופה שהעבירו חוקים האוסרים על חיג'אב במקומות ציבוריים או במקומות עבודה.

פסק הדין של בית המשפט האירופי היושב בלוקסמבורג, שניתן ביום חמישי, מאשר פסיקות קודמות, המאפשרות לחברות לאסור כיסויי ראש או כל סמל דתי גלוי אחר במקומות עבודה בתנאים מסוימים. 

محكمة العدل الأوربية تجيز منع ارتداء الحجاب في مقار العمل | سواح نيوز

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: סראח ניוז