מיליציה פלסטינית סורית מבקשת לשלוח נערים להלחם לצד רוסיה באוקראינה

המיליציות בעלות הברית של משטר אסד עדיין מתחרות באספקת שכירי חרב שישתתפו לצד הכוחות הרוסיים בפלישתם לאוקראינה, בתקווה להשיג את התמיכה החומרית שמוסקבה מספקת ללוחמים זרים כדי לפצות על אבדות צבאה.

מקורות  פרטיים טוענים כי "קבוצת הפעולה למען הפלסטינים של סוריה" טענה  כי מפקד חטיבת אלקודס הפלסטינית, מוחמד אלסעיד, הגיש לשרותי המודיעין של אסד בקשה "לפתוח את הדלת לגיוס ולהתנדבות של הלוחמים שלו ושל מספר צעירים פלסטינים שישתתפו במלחמה האוקראינית לצד הצבא הרוסי".

המקורות הוסיפו כי משטר אסד סירב לבקשתו של מפקד המיליציה, והודיע ​​לו כי "כוח המשימה המיוחד- דיוויזיה 25" בפיקודו של תא"ל סוהיל אל-חסן, המכונה הנמר, הוא הגוף היחיד האחראי לעניין זה.

עוד ציינה הקבוצה כי "חטיבת אלקודס" מגייסת נערים צעירים מהמחנות הפלסטינים (קטינים) על מנת לשלוח אותם לחזיתות הקרב בתמיכה במיליציות של אסד ואיראן בסוריה.

מיליציית "ליווה אל-קודס" יושבת בחאלב ורוב לוחמיה הם פליטים פלסטינים, והיא מנוהלת על ידי מוחמד אל-סעיד, תושב מחנה ניראב לפליטים פלסטינים בחאלב. הם נלחמו בקרבות בסוריה לצד המיליציות של אסד, במיוחד בעיר חלב ובמדבר (בדיה) הסורי.

גם המיליציה נהנתה בתחילת הדרך מתמיכה איראנית, ובשנת 2018 זכה מפקדה, "אל-סעיד", לכבוד מהכוחות הרוסים, שהעניקו לו מדליה על השתתפותו בלחימה לצד המיליציה של אסד, כאות נאמנות לכוחות הרוסים, שתמכו במיליציה והחלו לאמן אותם באופן רשמי בתחילת 2019.

 

פוטין פותח את הדלת

מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר האחרון, פעלה רוסיה לגייס שכירי חרב סורים שיילחמו בשורותיה בתמורה לתגמול כספי נדיב ולנצל את התנאים הכלכליים המתדרדרים באזורים שבשליטת משטר אסד, שכן רוסיה מסתמכת על המשטר שיספק לוחמים להשתתף במלחמותיו, כפי שעשתה בעבר בלוב ובמדינות אפריקאיות אחרות.

במרץ האחרון אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ישיבת מועצת הביטחון הרוסית כי אם אנשים מהמזרח התיכון רוצים להגיע לאוקראינה בעצמם, ולא בשביל כסף, רוסיה צריכה לעזור להם "להגיע לאזור הלחימה".  

הוול סטריט ג'ורנל דיווח על ארבעה בכירים אמריקאים, במרץ האחרון, שאמרו כי רוסיה "החלה לגייס שכירי חרב סורים בעלי ניסיון בלוחמת גרילה עירונית", להילחם בשורותיה באוקראינה. אחד הבכירים הוסיף כי כמה שכירי חרב סורים " נמצאים כבר ברוסיה מתכוננים להצטרף לקרבות באוקראינה", אך מקור זה לא סיפק פרטים נוספים.

ביוני האחרון פתחה מיליציית "ליווה אל-קודס" הפלסטינית משרד בבירת רוסיה, מוסקבה, במטרה לשלוח שכירי חרב לתמוך בכוחות הרוסים באוקראינה, כך לפי תמונות שפרסמה אז קבוצת הפעולה, בו נראה המפקד , האלוף מוחמד א-סעיד, בזמן שהיה במשרדו החדש במוסקבה.

עורך הדין הפלסטיני-סורי, איימן אבו האשם, אמר לרשת אוריינט נט: "נראה שפתיחת המשרד הזה באה בהקשר של תיאום צבאי כדי ליישם את ההסכם הזה, ולהתחיל בהליכים הנדרשים להעברת שכירי החטיבה מסוריה לאוקראינה דרך השטח הרוסי ולחלק את אזורי פריסתם בחזיתות הלחימה באזור דונבאס, שם נמשכים הקרבות".

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גם את נבל אל-עבדאללה, מפקד מיליציית ההגנה הלאומית בעיר סוקיילביה, שאמר: "ברגע שנקבל הנחיות מההנהגה הסורית והרוסית, נילחם במלחמה הטובה הזו". הוא המשיך, "אנחנו לא מפחדים מהמלחמה הזו ומוכנים אליה ברגע שיגיעו ההוראות נלך ונצטרף. אנחנו נראה להם מה שהם לא ראו מעולם", והדגיש כי המיליציות שלו יישמו את מה שלמדו מהטקטיקות במהלך הקרבות בסוריה.

סיימון אל-ווקאל, מפקד מיליציית ההגנה הלאומית מהעיר מחרדה, אמר לרויטרס, "רבים מאנשינו רוצים להצטרף לאחינו ובני בריתנו הרוסים, אך לא קיבלנו שום הנחיות מההנהגה".

חטיבת אלקודס הפלסטינית - אקספרסיבית

קרדיט: אוריינט ניוז