Abrams M1A2 SEPv4: טנק המערכה האמריקאי המתקדם עם מעיל הרוח הישראלי

טנק אברמס הוא עמוד השדרה של צבא ארה"ב, והאופן שבו כוחות היבשה שלו משיגים שליטה על שטחים נרחבים, ומסמך שהוציא משרד מנהל הבדיקות וההערכה המבצעיות בצבא ארה"ב מפרט את השיפורים ששולבו בגרסאות החדשות של טנק האברמס.

העיתונאי הצבאי, קיילב לרסון, אמר בדיווח בנשיונל אינטרסט ,הלאומי,  כי טנק ה-Abrams M1A2 SEPv4 יהיה "הטנק המתקדם ביותר אי פעם".

במסמך נכתב כמו כן כי צבא ארה"ב "מתכנן להתחיל לפרוס את הגרסה המשודרגת בקרוב, והיא כוללת מכשירים המשפרים את שדה הפעולה של המקלע, מערכת GPS משופרת עם אינפרא אדום מהדור השלישי, מד טווח לייזר יעיל יותר (LRF) ומַצלֵמָת צבע."

כמו כן, שופרו פוטנציאל הלחימה ויכולות בקרת האש של המערכת, ודיוק הירי הוגבר על ידי התקנת חיישן מטאורולוגי.

אחד השיפורים החשובים בתחום  המיגון של האברמס החדש, אומר לרסון, הוא השילוב של מערכת ההגנה האקטיבית Trophy בטנק.

המערכת, שפותחה על ידי ישראל, ומכונה שם "מעיל רוח" , מיירטת טילים מונחים נגד טנקים, פגזי תותחים ללא רתע ופצצות אר פי ג'י.

המסמך הצביע על כך שהמערכת מיירטת טילים באמצעות קליעים ברגע שהם מזוהים אותם ועוקבים אחריהם באמצעות מכ"ם.

تروفي، نظام حماية فاعل - المعرفة

קרדיט: רשתות חברתיות

Trophy יעיל מאוד נגד האיומים שהוא תוכנן להגן מפניהם. אבל המערכת מוסיפה כ-5,000 פאונד למשקל הטנק – והאברמס הוא כבר אחד מטנקי הקרב הראשיים הכבדים בעולם.

במשקל של יותר משבעים טון, האברם יתקשה לחצות חלק ממסילות הברזל והגשרים של אירופה, מה שיקשה עליו לבצע את העבודה שלשמה פותח, שהיא להדוף איומים מעל בעלות בריתם באירופה, לדברי לארסון.

סוגיית המשקל תטופל בדגם AbramsX, הדור האחרון של טנקי אברמס שעדיין בשלב התכנון, אומר לרסון, לטנק החדש יהיה גוף וצריח מעוצב מחדש, כנראה ששם תטופל בעיית המשקל.

הגרסה החדשה תכלול גם מנוע היברידי שיאפשר לטנק הקרב הראשי לנסוע במצב כל-חשמלי במצבים מסוימים.

משרד ההגנה האמריקאי עובד על עיצובו של ה-AbramsX, שיהווה את היורש של הטנק הנוכחי, לאחר כניסתו לייצור.

M1A2 SEPv4 Abrams: The Best Tank Ever - YouTube

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות