סנטור אמריקאי בכיר מאיים לעצור מכירות נשק לסעודיה

הסנאטור רב ההשפעה בוב מננדס, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקני, איים ביום שני לחסום את כל מכירות הנשק העתידיות לסעודיה, בשל "תמיכתה" במלחמת רוסיה באוקראינה בעצם החלטתה במסגרת ברית "OPEC Plus" להפחתת הפקת הנפט.

מנדז הצהיר כי , "פשוט אין מקום לדו-צדדיות בסכסוך הזה: או שאתה תומך בשאר העולם החופשי במסע שלהם למנוע פושע מלחמה למחוק מדינה שלמה מהמפה, או שאתה תומך בוֹ."

הסנאטור, שידוע בביקורת הבוטה שלו על ריאד, הוסיף כי "ממלכת ערב הסעודית בחרה באפשרות השנייה עם החלטה איומה שמונעת מאינטרס אישי כלכלי".

"ארה"ב צריכה להקפיא לאלתר את כל ההיבטים של שיתוף הפעולה שלנו עם ערב הסעודית, כולל כל מכירת נשק, וכל שיתוף פעולה ביטחוני מעבר למה שנחוץ בהחלט כדי להגן על כוח אדם ואינטרסים אמריקאים". 

הסנאטור הדמוקרטי רב ההשפעה הדגיש כי "כיו"ר ועדת החוץ של הסנאט, לא אתן אור ירוק לכל שיתוף פעולה עם ריאד עד שהממלכה תבחן מחדש את עמדתה בנוגע למלחמה באוקראינה". 

עמדה זו היא האחרונה בסדרת עמדות דומות שהוציאו חברי קונגרס הקוראות לבחון את היחסים בין וושינגטון לריאד. אבל מה שהופך את עמדתו של מננדז לחשובה עוד יותר היא שהיא הגיעה מיו"ר הוועדה שנותנת אור ירוק לכל מכירת נשק בחו"ל.

סעודיה מייבאת 70 אחוז מהנשק דרך ארצות הברית, כך צייץ הסנאטור רו חאנא.

تصريحات السعودية حول شراء الأسلحة.. هل هي رسالة ضمنية لأمريكا؟ | الخليج  أونلاين

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: אלחליג' און ליין