זיוף תאריך תפוגה של תרופה גרם למותם של עשרות ילדים חולי סרטן בתימן

אמבולנסים מיהרו להעביר את הילדים לחדרי טיפול נמרץ וחילקו אותם במספר בתי חולים, אך חלקם מתו בימים הראשונים, בעוד אחרים במצב קשה מאוד.

הארגון התימני למאבק בסחר בבני אדם האשים את משרד הבריאות שבשליטת המיליציה החות'ית בצנעא במתן מנת תרופות שפג תוקפן לאחר שינוי תאריך התפוגה, מה שגרם למותם ולפציעתם של עשרות ילדים חולי סרטן.

הארגון אישר את דבר מותם של עשרות ילדים חולי סרטן בצנעא עקב מתן תרופה שפג תוקפה לטיפול בסרטן במהלך השבוע האחרון של סוף ספטמבר 2022.

הארגון הסביר שמשרד בריאות הציבור והאוכלוסייה בממשלת החות'ים (שאינה מוכרת בינלאומית) הוציא מנת טיפול שפג תוקפה לאחר שזויף תאריך התוקף והיא ניתנה בבית החולים "כווית" לילדים חולי סרטן.

"אמבולנסים מיהרו להעביר את הילדים לחדרי טיפול נמרץ במספר בתי חולים, אך חלקם מתו בימים הראשונים, בעוד אחרים נמצאים כרגע במצב קשה מאוד", הוסיף.

לטענת הארגון, משרד הבריאות בממשלת החות'ים השיג את התרופות הללו כסיוע חינם מארגון הבריאות העולמי ומתורמים לפני זמן רב, אך הוא מכר חלק מהכמות שאמור היה להיות מחולק בחינם לחולים, בעוד שהם אחסנו את הכמות שנותרה לפני שהתגלה תאריך התפוגה שלהם, לאחר מכן, פקידי הבריאות זייפו תאריך "שקרי" חדש והפיצו אותו לכמה בתי חולים, כולל בית החולים "כווית".

הארגון התימני למלחמה בסחר בבני אדם האשים את הרשויות החות'יות בצנעא בטיוח הפשע ובמניעת פרסום כל מידע אודותיו, "במיוחד לאור הקשר ההדוק בין שר הבריאות החות'י טאהא אל-מוטוואקל לבין המנהל המושחת של בית החולים "כווית", אמין אל-ג'ונייד", לפי ההצהרה.

ההצהרה קראה לארגונים בינלאומיים לפנות לבית החולים  ולערוך חקירה בנושא, תוך הדגשת הצורך לחשוף ולהעמיד לדין את המעורבים.

קרדיט: אלערביה