בולטון:ארה"ב רוצה בהצטרפות רוסיה לנאט"ו. האם יש תכנית להפיל את פוטין?

היום, יום חמישי, חידש אחד מסנדקי ההפיכות הגדולים בעולם את ההצעה לרוסיה להצטרף לנאט"ו, יממה לאחר שציפה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יערוך את החגיגה שלו באמצעות נשק גרעיני אם ירגיש מובס באוקראינה.

הסנדק הגדול ביותר של ההפיכות פותח את נושא הצטרפותה של רוסיה לנאט"ו

היועץ לביטחון לאומי לשעבר בבית הלבן והשגריר באו"ם, ג'ון בולטון, אמר: "ארה"ב זקוקה לרוסיה כדי שהיא תהיה כשירה להצטרף לנאט"ו".

הוא הוסיף, "המטרה האסטרטגית שוושינגטון שואפת להשיג היא שרוסיה תהיה קרובה למערב, ומועמדת מתאימה להצטרף לנאט"ו, לו קיווינו לאחר קריסת ברית המועצות", כך ציטט אתר החדשות "רוסיה היום" את מה שאמר בולטון לתחנת הרדיו 19Fortyfive.

לדברי בולטון, "התוצאה הרצויה היא ממשלת מעבר (ברוסיה) שתישאר ניטרלית עד שתיווצר חוקה חדשה".

הבכיר האמריקני הודה בעבר כי הוא עומד מאחורי הפיכות במספר מדינות, ודיבר על שינוי הכוחות ברוסיה והציע להעניק סיוע למתנגדי משטר רוסים, ואנשים אלו, לדעתו, צריכים לשכנע גורמים בשלטון לשנות את המשטר , כלומר להפיל את פוטין.

במרץ אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי "נשיא רוסיה לא יכול להישאר בשלטון".

ג'ורג' רוברטסון, פוליטיקאי בריטי ומזכ"ל נאט"ו בין השנים 1999 ל-2004, אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ציפה בתחילת כהונתו שרוסיה תצטרף לנאט"ו.

רוברטסון שיתף עם אתר One Design Broadcast את זיכרונותיו משיחותיו עם המנהיג הרוסי, ואמר כי במהלך פגישתם הראשונה, פוטין הביע עניין בלהפוך את רוסיה לחלק ממערב אירופה.

המזכ"ל לשעבר של נאט"ו סבר שדעותיו של פוטין השתנו בגלל "המהפכה הכתומה באוקראינה, שבה ראה התערבות פוליטית ופיננסית מברית נאט"ו, כמו גם בגלל זחילתה של נאט"ו מזרחה".

המטרה המדינית של רוסיה

לאחר פירוק ברית המועצות, ב-1991, הביעה רוסיה את רצונה להצטרף לנאט"ו, ובוריס ילצין, נשיאה הראשון של המדינה הרוסית החדשה, תיאר את החברות בנאט"ו כ"מטרה מדינית ארוכת טווח עבור ארצו".

כמה עיתונים גם פרסמו דיווחים לפיהם פוטין שוחח עם נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון על חברותה של רוסיה בנאט"ו.

בשנת 1994, רוסיה חתמה רשמית על שותפות נאט"ו לשלום, יוזמת שיתוף פעולה צבאי משותפת המכוונת למדינות הגוש הסובייטי לשעבר, אך הדברים השתנו לאחר מכן והסתבכו לאחר שרוסיה סיפחה את קרים ב-2014, והיחסים בין שני הצדדים נכנסו למצב של מתיחות מתמדת מה שהוביל למלחמה באוקראינה, לפי ה"אינדיפנדנט" הבריטי.

במהלך שלושת העשורים האחרונים, רוסיה הסתכלה על נאט"ו, שהוקם ב-1949, כמעוז נגד ברית המועצות, ובהתפשטותה מזרחה למרות קריסת ברית המועצות ב-1991, לאחר ששמה לעצמה כמטרה את רוסיה וביטחונה, בעוד נאט"ו רואה שרוסיה מנסה להחיות את מתווה "ברית המועצות" מחדש, אם כי ללא אידיאולוגיה קומוניסטית, במיוחד לאחר ההתערבות הרוסית בגאורגיה ב-2008, וסיפוח קרים ב-2014.

הסנדק הגדול ביותר של ההפיכות מצפה מרוסיה להשתמש בנשק גרעיני

בולטון אמר אתמול, רביעי, בראיון ל"סקיי ניוז" הבריטי, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתמודד עם "בעיות גדולות מאי פעם מאז תחילת המבצע הצבאי באוקראינה".

הוא הסביר כי הבעיות המתגברות של פוטין באוקראינה הופכות את השימוש של רוסיה בנשק גרעיני טקטי ל"סביר יותר".

בדיון על הסיפוח הרוסי של ארבעה אזורים באוקראינה, אמר בולטון, "ברור שהנשיא הרוסי חשב שזה יעלה לרוסיה את המורל ויחזק את הנחת הבסיס לגבול העתידי עם אוקראינה, אבל האמת היא שהלחימה מתרחשת כעת על אדמת רוסיה, והצבא הרוסי לא מצליח להדוף את האוקראינים".

"אז אני חושב ללא ספק שזה מגביר את הקשיים הפנימיים ומעודד את השימוש בנשק גרעיני טקטי", הוסיף.

אחד מסנדקי ההפיכות הגדולים פותח את תיק הצטרפותה של רוסיה לנאט"ו... האם יש תוכנית להפיל את פוטין?

קרדיט: סטפ ניוז