אלומות אור ברוסיה: האם הופעלה המערכת לשיתוק לוויינים ליד אוקראינה?

מומחים טוענים כי רוסיה הפעילה את מערכת הלייזר "פרסבט" כדי לשתק לוויינים ליד אוקראינה. ההאשמות הללו הופיעו לאחר שתמונות מוזרות של אלומות אור התפשטו בין דיווחים סותרים על אופי האלומות הללו.

מספר ערוצי טלגרם טוענים כי ייתכן שמדובר במערכת "פרסבט" למרות שנראה כי מדובר בתופעה של "אלומת אור".

אלומת (עמוד) אור הוא תופעה אופטית אטמוספרית שבה אלומת אור אנכית משתרעת מעל ו/או מתחת למקור אור. האפקט נוצר על ידי החזרת אור מגבישי קרח קטנים התלויים באטמוספירה או שנוצרו על ידי עננים בגובה רב (למשל, cirrostratus או עננים דקים). אם האור מגיע מהשמש (בדרך כלל כשהיא קרובה או אפילו מתחת לאופק), תופעה זו נקראת אלומת השמש או עמוד השמש. עמודי אור יכולים להיגרם גם ממקורות או מהירח או יבשתיים, כמו פנסי רחוב.

מערכת הלייזר פרסבט מסוגלת לשבש פעילות לוויינים בטווח של עד 1500 ק"מ. סגן ראש הממשלה יורי בוריסוב אמר במהלך כנס החינוך "אופקים חדשים" כי נשק הלייזר "פרסבט" מסופק באופן סדרתי לכוחות הרוסיים והוא יכול לעוור לווייני ריגול של אויבים פוטנציאליים במסלולים בגבהים של עד 1,500 ק"מ.

לדברי סגן ראש הממשלה, פיזיקאים רוסים פיתחו מערכות לייזר חזקות יותר מנשק המסוגלות להשמיד מטרות באמצעות חום. במהלך הבדיקות של המערכת הושמד מל"ט ממרחק של 5 ק"מ.

מערכת הלייזר פרסבט היא הנשק הרוסי הראשון המבוסס על עקרונות פיזיקליים חדשים. הנשיא ולדימיר פוטין הכריז על פיתוח מערכת פרסבט בנאום מצב האומה שלו ב-1 במרץ 2018. המידע על המערכת חסוי.

פלומות אור מוזרות מופיעות במספר ערים רוסיות... האם רוסיה הפעילה את מערכת הלייזר פרסבט כדי לתקוע לוויינים ליד אוקראינה?

קרדיט: ערב דפנס