חבר פרלמנט רוסי בכיר לצבא: תפסיקו לשקר וספרו לאנשים את האמת

בהצהרות חריפות חסרות תקדים, חבר פרלמנט בכיר בדומא פוצץ פצצה בפני הצבא הרוסי, במיוחד לאחר "התבוסות" שספג במהלך הימים האחרונים באוקראינה .

חבר הפרלמנט הבכיר אנדריי קרטפולוב, ראש ועדת ההגנה של הדומא, קרא ביום רביעי לצבא "להפסיק לשקר".

"האנשים שלנו לא טיפשים"

כמו שהוא אמר: "האנשים יודעים הכל, האנשים שלנו לא טיפשים". הוא הוסיף כי אזרחי רוסיה רואים ויודעים שהצבא מסתיר את האמת, או אפילו לא רוצה לספר להם חלק ממנה, מה שעלול להוביל לאובדן אמינות" של כוחות המדינה, לפי מה שדיווחה אי-פי.

התקדמות צבא אוקראינה

הנאום החריף הזה בא לאחר שבימים האחרונים היו עדים להתקדמות צבאית יוצאת דופן של הצבא האוקראיני על פני מקבילו הרוסי במזרח ובדרום המדינה.

לאחר הנסיגה הרוסית מלימאן שבדונייצק, הכריז המושל האוקראיני של חבל לוגנסק (מזרח), שהיה עד כה בשליטה מלאה של מוסקבה, על פריצה הצבאית :  "עכשיו זה רשמי, תהליך סיום הכיבוש של חבל לוגנסק החל, לאחר שעיירות רבות שוחררו משליטת הצבא הרוסי", אמר סרגיי גאידאי בסרטון שפורסם בטלגרם מוקדם יותר היום, מבלי למסור פרטים נוספים.

ביום שלישי הודיעה קייב על פריצה בצפון אזור חרסון הדרומי, תוך אישור שכמעט כל אזור חרקוב (צפון מזרח) נמצא כעת בשליטה אוקראינית, מה שסלל את הדרך ללוגנסק, מעוז הבדלנים שהקימה מוסקבה מאז 2014.

עם זאת, בכירים רוסיים חזרו והסבירו כי הכוחות הרוסים הסיגו את האוקראינים לאחור והדפו אותם בחרסון, והדגישו כי הם מתכוננים להתקפת נגד, שבאמצעותה יחזירו לעצמם את הנקודות שמהן נסוגו במזרח ובדרום.

ראוי לציין שהתפתחויות אלו בשדות הקרב היוו מכה חזקה למוסקבה, שהכריזה, רק לפני ימים ספורים, על סיפוח אזורי לוגנסק ודונייצק, כמו גם חרסון וזפוריז'יה אליה.

Russia Ukraine Crisis: Who Will Win The War? Military Strength Compared |  NewsMo - YouTube

 

 

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות