הקואליציה הבינלאומית גרשה את המיליציה הסורית הנאמנה מבסיס אלתנף

ביום שני, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אמר כי כוחות "הקואליציה הבינלאומית" חסמו את "בסיס אל-תנף" בשטח 55 הקילומטרים, והורו באמצעות רמקולים לכל הגורמים המקומיים לעזוב ברגל את הבסיס ללא נשקיהם , כשמעל טסים מטוסי הקרב של "הקואליציה הבינלאומית".

خلفيات زيارة قائد القوات المركزية الأمريكية لقاعدة التنف... فهل حددت مصير "مغاوير  الثورة" ومخيم الركبان

מתוך בסיס אל-תנף, ישנם גורמים ומפקדים ממיליציית "מג'אוויר אל-ת'ורה"  הדוחים את מינויו של קולונל מוחמד פריד אל-קאסם למפקד החדש של הצבא, וכי חלק מהאזרחים הפועלים במקום החלו בפעולות מחאה.

המצפה הסורי ציין כי ההפגנות הדוחות את החלטת "הקואליציה הבינלאומית" למנות את מי שמכונה "פריד חוסאם אל-קאסם" למפקד מיליציית "מג'אוויר אל-ת'ורה" של "הצבא החופשי" ופיטוריו של "מוחנאד אחמד אל-טלעה", נמשכים כבר ימים.

במהלך הימים הקודמים התקיימו הפגנות שבהן השתתפו עשרות אזרחים וחיילים מהמיליציה הנ"ל, סביב בסיס "אלתנף" של "הקואליציה הבינלאומית" בגבול סוריה-ירדן-עיראק, בתוך אזור 55 במדבר (הבדיה) הסורי.

בתקופה שבה עולים קולות המתנגדים להשבעתו של "פריד חוסאם אל-קאסם" כמפקד המיליציה, מנגד, חלק גדול תומך במינויו תוך שהוא דוחה את הישארותו של  המפקד הקודם אל"מ מוחנאד אחמד אל-טלעה ומאשים אותו במעשי שחיתות רבים.

ב-29 בספטמבר, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם עקב אחר עשרות אנשים שהתאספו סביב בסיס "אל-טנף" של "הקואליציה הבינלאומית" בגבול סוריה-ירדן-עיראק, בתוך אזור 55 בבדיה הסורית, במחאה נגד מינויו של חוסאם אל-קאסם למפקד מיליציית "מג'אוויר אל-ת'ורה" שך צבא סוריה החופשי, שם דרשו מהנהגת "הקואליציה הבינלאומית" לשנות את החלטתם ולמנות במקומו כל קצין אחר משורות מיליציית "מג'אוויר אל-ת'ורה" .

ב-28 בספטמבר, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם עקב אחר מטוס קרב של "הקואליציה הבינלאומית" שטס מעל בסיס אל-תנף, שכוחותיו משתמשים בו כבסיס, בגבול סוריה-ירדן-עיראק, תוך שהוא שובר את מחסום הקול מעל המפגינים כדי לפזר אותם מאחר שהם התקרבו לבסיס אל-תנף, כדי למחות נגד מינויו של המפקד החדש של מיליציית "מג'אוויר אל-ת'ורה" , במקום הקולונל מוהנד אחמד אל-תלאעה.

הקואליציה הבינלאומית חסמה את בסיס אל-טנף והורתה ללוחמים לצאת ללא נשק

קרדיט: לבנט – המצפה הסורי – סטפ ניוז