בכיר לשעבר במשמרות המהפכה: מחסה אמיני מתה ממכות בגולגולת

מוחמד בכר בחטיאר, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים במהלך מלחמת איראן-עיראק, הודיע ​​כי על פי המידע שהתקבל מתוצאות הבדיקות הפורנזיות, מחסה אמיני נקלע לתרדמת ומתה עקב מכות בגולגולת.

על פי דברי בחטיאר, על פי בדיקת המכון המשפטי, הטחול הפגוע של מהאסה אמיני הוסר מגופה, לאחר שהועברה לבית החולים קסרא עקב דימום פנימי בניסיון לשפר את מצבה, אך היא שקעה בתרדמת עקב חבלות בגולגולת. .

בחטיאר אמר כי "המידע הזה הודלף מתוך המערכת על ידי אנשים עם מצפון".

הוא השווה את הריגתה של מחסה אמיני להרג של צלמת העיתונות זהרה קזמי, כמו גם את הבלוגר סתאר בהשתי שהיה במעצר, וכן את "הפשעים" של כלא קחריזאק.

ביום רביעי, 28 בספטמבר, פרסמה קבוצת ההאקרים, עדאלה עלי, מכתב מאת עלי עמראי, עוזר התובע של סניף 5 בפרקליטות מחוז 38, לד"ר מוחסן פור, ראש הפרקליטות  במחוז זה, לפיו לפי עדים, ראשה של מחסה אמיני פגע במדרכה בזמן שהיא נעצרה.

לפי מכתב זה, פקח המשטרה חקר נהגי מוניות ובעלי חנויות ואמר כי מחסה אמיני "התנגדה" בעת שהועברה למשאית, וכתוצאה מכך פגע בראשה במדרכה.

עוד במכתב זה התייחס התובע של השלוחה החמישית של פרקליטות טהראן מס' 38 לעדותה של אחת הנערות שליוותה את מחסה אמיני במשאית.

לפי דבריה של נערה זו, מחסה אמיני "סבלה ממכה בראשה ומדימום בראשה", ו"היא בכתה כל הזמן", ודרשה לקבל את הטלפון הנייד שלה, אך השוטרים לא שמו לב אליה.

במכתב זה מתעלמים מתפקידם של אנשי סיירת ההדרכה בפציעתה המכוונת של מחסה אמיני, ונראה כי השוטרים, בדו"ח שהגישו על תפקודם לממונים עליהם, ביקשו לצמצם את המקרה לתאונה הנובעת מהתנגדותה למַעְצָר.

תמונות בלעדיות של בדיקת ה-CT של מהסה אמיני, שפורסמו בעבר על ידי איראן אינטרנשיונל, הראתה שבר בגולגולת בצד ימין של ראשה, עקב סיבוכים שנגרמו ממכה ישירה בגולגולת, תמונות אלו הראו גם הפרשות ודם בריאות.

לדברי הרופאים, הצטברות הנוזלים בריאות הייתה תוצאה של כניסת מחסה אמינו לתרדמת לאחר מכה קשה בראש.

סוכנות הידיעות פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים, אישרה גם היא את האותנטיות של תמונות ה-CT של מחסה אמיני שפורסמו באיראן אינטרנשיונל, וכתבה כי בבדיקה של הכתב שלה אצל "מקורות רלוונטיים" מראה שהתמונות הללו שייכות לה.

איראן אינטרנשיונל דיווחה גם ב-20 בספטמבר, תוך ציטוט מקור שיפוטי איראני יודע דבר, כי אחת המצלמות המשקיפות על מקום המעצר של מחסה אמיני, שתיעדה אותה מוכה ליד תחנת המטרו, הוסרה בהוראת התובע הציבורי של טהרן והועברה לידי המַעֲרֶכֶת המִשׁפָּטִית.

עם זאת, המשטר האיראני הכחיש רשמית כי מחסה אמיני היה נתונה לתוקפנות כלשהי.

בהקשר זה, מפקד המשטרה, חוסיין אשטרי, אמר מוקדם יותר כי מחסה התבדחה עם אחרים שהיו אף הם בניידת הסיור.