המודיעין האמריקאי: פוטין מנהל בעצמו את הפעולות הצבאיות באוקראינה

מקורות מודיעין אמריקאים חשפו כי הצבא הרוסי חלוק בשאלה כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר עם ההתקדמות הבלתי צפויה של אוקראינה בשדה הקרב החודש, כך טוענים מספר מקורות הקשורים למודיעין האמריקאי. 

שני מקורות יודעי דבר אמרו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעצמו נותן הנחיות ישירות לגנרלים בשטח, טקטיקה ניהולית מאוד חריגה בצבא מודרני.

מקורות אלה ציינו כי התערבותו של פוטין מרמזת על פגם במבנה ההנהגה שפקד את המלחמה עם אוקראינה.

אחד מאותם מקורות אמר ל-CNN כי יירוט שיחות של קצינים רוסים חשפו ויכוחים בינם לבין עצמם ותלונות של חברים וקרובי משפחה בבית על הדרג המחליט ממוסקבה.

מקורות מודיעין יודעי דבר אמרו שיש חילוקי דעות חריפים לגבי האסטרטגיה הצבאית בין המפקדים הבכירים המתלבטים היכן למקד את מאמציהם לחיזוק קווי ההגנה.

משרד ההגנה הרוסי טען כי הוא פורס מחדש כוחות לעבר חרקוב בצפון מזרח, שם אוקראינה השיגה את ההישגים הדרמטיים ביותר, אך מקורות אמריקאים ומערביים אומרים כי עיקר הכוחות הרוסיים נותרו בדרום, שם גם אוקראינה נמצאת ומנהלת פעולות התקפיות סביב חרסון.

פוטין הודיע ​​ביום רביעי על גיוס חלקי שצפוי לכלול זימון של עד 300,000 חיילי מילואים. במשך חודשים הוא התנגד לנקוט בצעד כזה, ובכירי ממשל ביידן אמרו ביום רביעי כי העובדה שהוא עושה זאת מדגישה את חומרת המחסור בכוח לוחם ברוסיה ומעידה על ייאוש גובר.

לפי האנליסטים הצבאיים הרוסים, לא ברור אם הגיוס יביא צוותים מבצעיים כלשהם בשדה הקרב, או רק יאריך את המלחמה מבלי לשנות את התוצאה.

גם לאחר ההכרזה על ההתגייסות החלקית, גורמים רשמיים סקפטיים לגבי יכולתה של רוסיה לפרוס במהירות מספר גדול של חיילים לאוקראינה לאור בעיותיה המתמשכות בקווי אספקה, תקשורת ומורל.

الخنادق - غموض بوتين الإستراتيجي.. الحرب لم تبدأ بعد!

קרדיט: אלחורה      קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות