דיווח: אסד בדרכו לסוצ'י שברוסיה. האם יפגוש את ארדואן?

במקביל להכרזתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על גיוס חלקי של הצבא הרוסי, ובזמן שבו מומחים מצפים שהפגישה הצפויה בין נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ובשאר אל-אסד הסורי תתקיים בקרוב, שאל מומחה צבאי את הסיבה לנסיעתו של אסד לסוצ'י שברוסיה היום, רביעי.

האם בשאר אל-אסד יצא לסוצ'י?

המומחה והאנליסט הצבאי הסורי מהאופוזיציה, תת-אלוף אחמד רחל, אמר בציוץ בחשבון הטוויטר שלו ושאל: "למה בשאר אל-אסד עזב היום לסוצ'י?", מבלי להבהיר פרטים נוספים.

בנוסף, סוכנות הידיעות סטפ ניוז ציטטה מקור יודע דבר, שהעדיף שלא להופיע בשמו, כי בשאר אל-אסד יצא לסוצ'י כדי לפגוש את ארדואן, על מנת לנרמל את היחסים בין דמשק לאנקרה.

רוסיה מברכת על פגישה בין בשאר אל-אסד וארדואן

בשבוע שעבר אמר משרד החוץ הרוסי כי מוסקבה מברכת על נכונות הנשיא הטורקי לדון בקיום פגישה עם נשיא סוריה ותומכת ברעיון לארגן פגישה בין שרי החוץ של טורקיה וסוריה ולסייע בכך.

סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב הוסיף: "אנו מאמינים שהפגישה תהיה שימושית", והוסיף, "אנחנו מדברים על יצירת מגעים בין שני הצדדים. כיום מתקיימים מגעים ברמת הצבא והמודיעין ביניהם".

בוגדנוב הדגיש כי מוסקבה "קוראת לנורמליזציה של היחסים בין אנקרה לדמשק".

ארדואן רוצה לפגוש את בשאר אל-אסד!

הנשיא הטורקי הודיע ​​במהלך פסגת שנחאי בסמרקנד, בשבוע שעבר, על רצונו לפגוש את מקבילו הסורי.

סוכנות החדשות Hurriyet הטורקית ציטטה אז ארבעה מקורות שאמרו כי ראש שירות הביון הטורקי, האקן פידן, וראש המודיעין הסורי, עלי ממלוק, נפגשו מספר פעמים בשבועות האחרונים בבירת סוריה, דמשק.

נאמר כי ארדואן אמר את דברים דומים במהלך פגישה של מפלגת הצדק והפיתוח השלטת.

כתבה ציטט את הנשיא הטורקי שאמר בפגישה: "הלוואי שאסד היה מגיע לאוזבקיסטן, הייתי מדבר איתו, אבל הוא לא יכול היה להגיע לשם".

ארדואן הוסיף: "הוא בחר במלחמה עם המורדים כדי לשמר את כוחו, הוא בחר להגן על כוחו, הוא חשב להגן על האזורים שבהם שלט, אבל הוא לא הצליח".

לפי רויטרס, כל נורמליזציה בין אנקרה לדמשק "תעצב מחדש את המלחמה בסוריה בת העשור".

מאז 2011, יש בסוריה מלחמה עקובה מדם, שלדברי האו"ם נהרגו בה כחצי מיליון בני אדם, בעוד שהרשת הסורית לזכויות אדם ומתנגדים רבים מאשרים שמספר הקורבנות הוא יותר ממיליון איש.

המלחמה, שגם רוסיה התערבה בה ב-2015 לטובת משטר אסד, גרמה להרס מסיבי לתשתיות ולמגזרים יצרניים, והובילה לעקירה של מיליוני אנשים בתוך המדינה ומחוצה לה.

הערה ברקע הידיעה: נראה כי הנשיא פוטין הטיל את מלוא כובד משקלו לערוך את פסגת הנשיאים דווקא היום לאחר האיומים הגרעיניים שפיזר היום וזכה בשל כך למבול של גינויים והגברת הבידוד בו ארצו נתונה.

פוטין זקוק להישג מהדהד  על מנת להחזיר את ארצו למעמדה המשפיע בדיפלומטיה העולמית.

מומחה צבאי מדבר על עזיבתו של בשאר אל-אסד לסוצ'י.. האם יפגוש את ארדואן?

קרדיט: סטפ ניוז