ראש הסגל של ר"מ בריטניה, ליז טראס,נחקר בחשד לשוחד בחירות בפוארטו ריקו

ימים ספורים לפני הפגישה הרשמית הראשונה בין ר"מ בריטניה, ליז טראס, לבין נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בעצרת האו"ם בניו יורק, נחשף הערב כי ראש הסגל של טראס, מארק פולברוק, שגם ניהל את קמפיין הבחירות שלה להנהגת השמרנים, נחקר השנה על ידי ה-FBI במסגרת חשדות לשוחד בחירות בפוארטו ריקו.

החקירה מתמקדת בחשד שהבנקאי הבינלאומי, חוליו הררה ולוטיני, הציע למושלת פוארטו ריקו, ונדה ואסקס גרסד, כי הוא יממן את קמפיין הבחירות שלה מחדש לתפקיד בתמורה להדחת הרגולטור הכלכלי של האי. על פי כתב האישום שהוגש נגד השניים, ואסקס גרסד – שהפסידה בבחירות בשנת 2020 – הסכימה להצעה.

מהפרסום עולה כי ולוטיני העביר את הכסף לחברת לובינג מאחר שלא יכול היה לתרום ישירות לוואסקס גרסד כי אינו אזרח אמריקאי. פולברוק היה הממונה על המבצעים הבינלאומיים של החברה והוא הגיע לפוארטו ריקו כדי להכין את קמפיין הבחירות וכדי להסדיר את התשלום מהבנקאי לחברת הייעוץ.

מוקדם יותר השנה, ביקשו אנשי ה-FBI מעמיתיהם בבריטניה לסייע בחקירתו של פולברוק והוא חתם על הסכם לשיתוף פעולה בתור עד, בעוד חברת הייעוץ נדרשה להעביר מאות מיילים לחקירה. פולברוק עדכן את משרד הקבינט על החקירה נגדו, אולם גורמים בווייטהול הודו כי החקירה עלולה לעורר בעיות וכי לא ברור כיצד הוא יקבל סיווג ביטחוני.

Vector Of A Lobbyist Buying Election Vote. Bribe And Corruption In Politics  Concept Royalty Free SVG, Cliparts, Vectors, And Stock Illustration. Image  131758483.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי    קרדיט לאיור: 123RF