ארגון הבריאות העולמי ממליץ: לא להשתמש יותר בשתי זריקות החיסון לקורונה

ביום חמישי הודיע ​​ארגון הבריאות העולמי כי הוא אינו ממליץ עוד על שני טיפולי נוגדנים ל-COVID-19, בטענה שהם ככל הנראה אינם יעילים יותר כלפי זן ה-Omicron של נגיף הקורונה החדש ותת-המוטנטים האחרונים שלו.

שתי זריקות החיסון, שנועדו לפעול על ידי קשירה לחלבון השלד SARS-CoV-2 כדי לנטרל את יכולת הנגיף להדביק תאים, היו בין התרופות הראשונות שפותחו בתחילת המגיפה, דיווחה רויטרס.

אבל הנגיף התפתח מאז, ועדויות מבדיקות מעבדה מצביעות על כך שיעילותם של שני הטיפולים, סוטרופימאב וסריפימאב-אימדיוומאב, מוגבלת לנוכח המוטציות האחרונות בנגיף. כתוצאה מכך, גם רגולטור הבריאות האמריקאי הוציא אותם מהמלצותיו כדרך טיפול.

ביום חמישי, מומחי ארגון הבריאות העולמי אמרו שהם המליצו בחום לא להשתמש בהם כדי לטפל באנשים עם קוביד-19, תוך ביטול המלצות מותנות קודמות, כחלק ממערך המלצות חדשות שפורסמו ב-British Medical Journal.

מנהל המזון והתרופות האמריקני משך את סוטרופימאב, המיוצר על ידי GlaxoSmithKline ושותפתה Ver Biotechnology, מהשוק המקומי באפריל. התרופה נמכרה במיליארדים והפכה לאחת התרופות הנמכרות ביותר שיוצרו על ידי חברות בריטיות בשנה שעברה.

שילוב הנוגדנים cacerifimab-imdivimab, המיוצר על ידי Regeneron ושותפתה Roche, הניב גם הוא מיליארדי דולרים במכירות והייתה התרופה הנמכרת ביותר בארה"ב בשנה שעברה.

ה-FDA תיקן את עמדתו לגבי הטיפול בינואר והגביל את השימוש בו לקבוצה קטנה יותר של חולים, תוך ציון עוצמתו הולכת ופוחתת כנגד גרסת ה-Omicron.

הרשות האירופית לפיקוח על תרופות עדיין ממליצה על שתי זריקות החיסון.

 

קרדיט: אלחורה ורשתות חברתיות