יפן מבקשת לבדוק אפשרות רכישת מל"טים מתאבדים מישראל

המלחמה באוקראינה והביצועים העלובים של צבא רוסיה שם פתחת את שערי הגהינום לתעשיית הנשק נרוסית ובמיוחד למערכות הכתר שלה – סוללות טילי הנ"מ מדגם S-300 ו-S-400 הנחשבת כמערכת הרוסית החדישה ביותר הפועלת מבצעית בצבאות שמחוץ לרוסיה.

הביצועים המופלאים של הכטב"מים הישראלים שהרסו מערכות רוסיות בשרות צבאות זרים בעת מלחמה הביאו ללעג מר על איכות מערכות הנשק הרוסיות.

תמונה שכזאת…. מבטאת נאמנה את מה שחושבים הזאת במערכות הצבא ברחבי העולם…. לאמור המל"טים המתאבדים , או שכפי שמכנים אותם גם "תחמושת משוטטת" , של ישראל וטורקיה  מנטרלים לחלוטין את יכולות המערכות הנ"מ הרוסיות כולל את החדישות ביותר.

 

התוצאה המיידית היא התעניינות עולמית חסרת תקדים בנשק זה ובאפשרויות רכישתו.

אמצעי תקשורת בעולם יודעים לספר כי משרד ההגנה היפני מתאם ביצוע פעולות ניסוי של מל"טים מתאבדים מתוצרת ישראל ומתוצרת ארה"ב לטובת כוחות ההגנה האווירית כבר לשנה הבאה , 2023 , על מנת לחזק את ההגנה על האיים.

ממשלת יפן מתכננת לפרוס כמה מאות רחפני תקיפה, כולל כאלה שנרכשו מחו"ל ואלה שיוצרו בתעשיה המקומית.

ידיעה זו נחשפה על ידי כמה מבכיריי ממשל יפן. במיוחד לאחר שהתקפת הנגד הצבאית האוקראינית נגד הצבא הרוסי הניבה תוצאות משמעותיות תוך צמצום הנפגעים, או אז הוחלט כי הדבר יסייע בחיזוק ההרתעה היפנית.

ממשלת יפן מתכננת לפרוס את הציוד הזה בעיקר באיי נאנסי.

צפוי שהם ישמשו לתקיפת ספינות אויב המתקרבות לאי. הם צפויים לשמש גם להתרעה ולמעקב אחר כוחות מצב ובסיסי אוייב.

ה-Harop מתוצרת ישראל וה-Switchblade מתוצרת ארה"ב, שהם מל"טים מתאבדים, יוערכו במהלך פעולות ניסוי.

אורכו של הארופ כ-2.5 מטרים וטווח טיסה של 9 שעות. ל-Switchblade האמריקאי אורך כולל של כ-36 ס"מ והוא קומפקטי וקל לנשיאה, אך זמן טיסה של 15 דקות בלבד. שניהם משמידים עצמם תוך כדי התרסקות על אויביהם.

יפן גם גילתה עניין במטוסי Bayraktar TB2 מתוצרת טורקיה שיכולים לבצע התקפות טילים.

נכון לעכשיו, המשימות של מל"טים בבעלות כוחות ההגנה האווירית, כמו מל"טי הסיור האמריקאיים הגדולים "Global Hawk" ומל"טי הסיור הקטנים מדגם  "Scan Eagle", מוגבלות למשימות מעקב ואיסוף מידע.

אומרים שסין, שמתקדמת באגרסיביות בים, מתמקדת בפיתוח ופריסה של רחפני תקיפה וצוין כי מערכות ההגנה האווירית היפנית כבר נמצאים באיחור מול ההתקדמות הסינית  ביבשה, בים ובאוויר, ויפן חייבת להגיב בהעמדת תשובות מתאימות בתחום השימוש בכלי טיס בלתי מאוישים מסוגים שונים, לרבות גרסאות תקיפה.

إسرائيل للفضاء تعلن عن بيع دخائر هاروب Harop إلى دولتين آسيويتين | Udefense منتدى التحالف لعلوم الدفاع

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונות: תעשייה אווירית בישראל