סד"כ הטילים המונחים המדוייקים והמל"טים אצל חיזבאללה. הערכה

חשיפה ישראלית של אתרי ייצור PGM (חימוש מונחה מדוייק) והתקפות אוויריות על ניסיונות הברחה בסוריה עיכבו את תוכנית PGM ובכל זאת, חיזבאללה ואיראן התקדמו. על כמה התקדמות אפשר להתווכח.

מפקדי חיזבאללה ומשמרות המהפכה טוענים שלחיזבאללה היו טילים מדויקים כבר בשנת 2014 אך ההערכות לגבי ארסנל ה-PGM של חיזבאללה החלו לגדול רק לאחר הופעת מתקני הייצור בלבנון.

בתחילת 2019, גורמים ישראלים העריכו את מספר ה-PGMs של חיזבאללה בערך ב- 20 או "קומץ קטן". מומחים אחרים העריכו כי חיזבאללה כבר צבר כ-200 טילים מדויקים.

עד סוף 2020, נסראללה טען שקבוצתו מחזיקה פי שניים PGMs מאשר היה מספרם ב-2019, ואמר כי המאמצים של ישראל למנוע את העברתם כשלו. חלק מההערכות מציינות את מספר ה-PGM בסוף 2020 על "עשרות", בעוד אחרים העריכו כי לחיזבאללה יש "מאות" טילי פתח-110 מדויקים.

הערכה שפורסמה בפברואר 2022 מעמידה את המספר הכולל של כלי נשק מדויקים של חיזבאללה על "כמה מאות".31 הדבר עולה בקנה אחד עם הצהרות של קציני צה"ל שסירבו להזדהות בשמם.

בנוסף, ברשות חיזבאללה עד תריסר טילים נגד ספינות מסוג יאחונט ומספר לא ידוע של טילי חוף- ים מדגם C-802 מתוצרת סין. האחרונים נמסרו מאיראן ואולי מופעלים על ידי צוותים איראנים בלבנון.

מכל כלי הנשק המדויקים שלו, ארסנל המל"טים של חיזבאללה הוא הגדול ביותר, ומוערך בכ- 2,000 כלי טיס. הם משתנים מרחפני סיור לתחמושת משוטטת ועד דגמים ראשוניים של טילי שיוט , תלוי במערכות הניווט והתקשורת שהותקנו בהם.

קרדיט : FDD  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

 

כתבה נוספת בנושא: