הבלגת ישראל בנושא " פרויקט דיוק הטילים " של חיזבאללה הגיעה לסופה?

דוקטרינת ההבלגה של ישראל בנושא " פרויקט דיוק הטילים " של חיזבאללה כנראה הגיעה לסופה !

קרדיט לתמונה: חברת ISI – IMAGESAT INTERNATIONAL NV ישראל

כל בית שלישי בשכונות השיעיות הפך לבסיס צבאי של הארגון .

במילים אחרות, חיזבאללה, כמו חמאס, משתמש באזרחים כמגנים אנושיים , בלתי חוקי לפי החוק הבינלאומי . העצרת הכללית של האו"ם רואה בכך מפורשות פשע מלחמה, וכך גם ממשלת ארה"ב, עם תמיכה גורפת של כל חברי הקונגרס הדו-מפלגתי .

ישראל חשפה בעבר את מיקומם של כמה מתקנים לייצור טילים מדוייקים בלבנון , דבר שגרם לחיזבאללה לפרק את אותם המפעלים לאחר כמה ימים . אך יחד עם זאת ישנם בלבנון אתרים אחרים נוספים שעדיין קיימים . נסראללה אמר זאת במפורש בנאום שנשא ב תאריך 2022 בחודש פברואר .

הערכה שפורסמה בפברואר 2022 מעמידה את המספר הכולל של טילים מונחים מדויקים ברשות חיזבאללה על "כמה מאות". כיום הערכה זו עולה בקנה אחד עם הצהרות של קצינים בכירים מצה"ל שלא רוצים להיחשף באופן רשמי .

לא ברור איזה אחוז מהמתקנים נחשפו ע"י ישראל , אך סביר להניח שהוא צנוע . רבים מאתרי העבודה של חיזבאללה קטנים , וניתן להפעילם או לסגור אותם בהתראה קצרה . זה חלק מהתוכנית של חיזבאללה ליצור חסמים בתוך המאמצים הישראליים לשבש את הפרויקט.

לצורך זה הוקמו יחידות ייעודיות בניהם יחידה 1600 של חיזבאללה, היא זאת האחראית על הקמת (או פירוק) תוך זמן קצר. יחידה נוספת הקשורה לתוכנית הדיוק היא יחידה 108 האחראית על הברחת רכיבים חשובים ללבנון. בנוסף לתמיכה טכנולוגית המקלה על העברת הנשק .

למשמרות המהפכה תפקיד מרכזי בפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה . יחידה 190 של כוח קודס, זרוע המבצעת משלוחים עבור משמרות המהפכה, היא מעורבת בפעולות הברחה. היחידה מונה כ-20 איש, אנשי הצוות ביחידה מומחים בהסתרה והסוואת הרכיבים לציוד אזרחי .

Iran unveils three new precision-guided missiles | DefenceTalk

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב