מכה אנושה:מפקד דאעש סיני וסגנו נהרגו בפשיטת הצבא המצרי והבדואים בסיני

במה שנחשב כמכה אנושה הצליח איגוד שבטי סיני, בסיוע הצבא המצרי, להרוג את מפקד דאעש הנוכחי וסגנו בצפון סיני, ביוםראשון.

מקור שבטי הודיע ​​לרשת Al Arabiya.net על מותו של האמיר והמנהיג האחרון של דאעש בסיני ועוזרו, המכונה שר המלחמה, במאמץ משותף של בני השבט והצבא המצרי.

המקור גם ציין כי נערכה פשיטה על מאורה של הארגון בצפון סיני, ובמהלך הפשיטה פרצו קרבות עם חברי הארגון, שהביאו להריגתם של שניהם, אחמד סולימאן עודה, המכונה אל-שייב, שהוא מנהיג הארגון בסיני ויוניס סלים סאלם אל-כרם, סגן האמיר וידוע כשר המלחמה. יש לציין כי שני המנהיגים הבכירים שנהרגו היו בארגון עוד מתחילת פעילותם על אדמת סיני.

הוא גם הבהיר כי מנהיג הארגון ההרוג, אחמד סולימאן עודה, היה קודם אחראי על המימון והאספקה ​​של דאעש לפני שהשיג את האמירות של הארגון בכוח הזרוע ולאחר שהצליח להרוג שני בכירים בולטים מהארגון.

דאעש מת בסיני

קרדיט לתמונות: אלערביה

דאעש הפלסטיני

במהלך החודשים האחרונים הצליח צבא מצרים, בסיוע לוחמי איגוד שבטי סיני, לחסל מחבל פלסטיני של דאעש שחדר מרצועת עזה לצפון סיני כדי להשתתף עם דאעש בפעולות נגד הצבא.

גורם שבטי חשף אז לאל-ערביה.נט כי מנהיג דאעש הפלסטיני, מוחמד פיאד, שזכה לכינוי "אבו יחיא אל-ע'זאווי", חוסל במהלך מבצע מיוחד באזור אל-פיתאת  اللفيتات.

לפני כמה שבועות דאעש סיני הכריז על הריגתו של מוסעב ג'מיל מוטווה, פלסטיני מרצועת עזה, בנו של מנהיג בכיר בחמאס, ואחד מלוחמי העילית של גדודי אלקודס אלקסאם במבצע צבאי.

בחודש מאי האחרון הצליח הצבא לחסל 10 מחבלים מסוכנים ביותר בצפון סיני.

כמה ימים קודם לכן הודיע ​​הצבא על חיסול 23 מחבלים לאחר שסיכל פיגוע בתחנת שאיבת המים במערב סיני.