איראן סוגרת את גבולה עם עיראק מסיבות ביטחוניות

ביום שישי הודיעו שלטונות איראן על סגירת הגבול עם עיראק במקביל לחגיגות ה- "ארבעין" של האימאם חוסיין בכרבלא "בשל דאגות לביטחונם של המבקרים".

"כל הגבולות עם עיראק נסגרו עד להודעה חדשה בשל דאגות לגבי ביטחונם של המבקרים", ציטטה סוכנות הידיעות הרשמית IRNA את מג'ד מיר אחמדי, ראש הוועדה המונה 40 חברים.

אחמדי הוסיף כי "המצב הפנימי בעיראק ייבדק במונחים של צפיפות, ותתקבל החלטה כיצד לפתוח מחדש את הגבולות, וכי הדבר יפורסם", וציין כי "תתקבל החלטה בנוגע לאלו הנמצאים ב- מעברי הגבול עם עיראק בשעות הקרובות ורוצים לחזור או לאפשר להם לחצות את הגבול בתנאים בטוחים.

מהסוכנות נמסר כי " מעמד מעבר עולי הרגל לרגל חגיגות הארבעין הושעה זמנית ממעברי הגבול שלמצ'ה וצ'ג'בה בח'וזסטן, דרום מערב לאיראן, עקב סגירת הגבול האיראני עם עיראק".

טרם נמסרה תגובה רשמית מהרשויות העיראקיות.

מיליוני איראנים נוסעים מדי שנה לעיר כרבלא בעיראק כדי להשתתף בטקסים של חגיגות ה"ארבעין", ששיאו בסיומם של 40 ימי אבל על האימאם חוסיין, נכדו של הנביא מוחמד, הנופל בסוף השבוע הבא.

טהראן סגרה את הגבולות והשעתה את הטיסות לעיראק על רקע האלימות שם, בעקבות הודעתו של איש הדת השיעי מוקתדא א-סאדר ב-29 באוגוסט לפרוש מהפוליטיקה והעימותים שבאו בעקבותיו בין תומכיו לבין חברי הפלגים הפרו-אירניים באזור הירוק בבגדד.

כלי התקשורת הרשמיים דיווחו כי איראן פתחה מחדש את גבולה עם עיראק לנוסעים יום לאחר מכן, זמן קצר לאחר שאנשי הדת השיעי מוקתדה א-סאדר קראו לתומכיו לסגת מהרחובות.

خطة زيارة الأربعين تدخل حيز التنفيذ، والموافقة على دخول 1500 زائر لأداء  الزيارة من كل دولة - شفقنا العربي

קרדיט: אלחורה