ברקע המו"מ עם לבנון מידע מודעיני חדש חושף: חיזבאללה נערך להתקפה

בעוד המשא ומתן עם לבנון צפוי להתחדש הבוקר, מידע מודעיני חדש חושף: חיזבאללה נערך להתקפה.

העיתון אלאח'באר הלבנוני מדווח כי המתווך האמריקאי, עמוס הוכשטיין, יגיע הבוקר לביירות ויניח בפני הלבנונים את עמדתה המעודכנת של ישראל.

ע"פ העיתון, במהלך החודש האחרון, התנהל המשא ומתן במעמד צד אחד בלבד. גורמים שמעורים בפרטים חשפו כי הוכשטיין נועד לפחות בשלוש פעמים שונות עם בכירים ישראלים באשר לפרטי ההסכם המסתמן. עוד דווח כי פגישות דומות נערכו מרחוק באמצעות הזום.
לפי הדיווחים האחרונים היוצאים מארה"ב וישראל יחדיו, ישראל צפוייה להסכים לכך שלבנון תשא בבעלות מלאה על שדה הגז 'קאנא' (במתן פיצוי כספי), בעוד שדה הגז 'כריש' ישאר מחוץ לסוגיה.

למרות כל האמור לעייל, בעיתון מעריכים כי החתימה על הסכם עדיין רחוקה. לפי העיתון, בעוד ארה"ב לוחצת על ישראל להגיע להסכם במהירות האפשרית, ישראל מנסה לדחות את החתימה עד לאחר הבחירות בנובמבר. בנוסף, בדומה לישראל, גם המצב הפוליטי בלבנון לא מזהיר. נג'יב מקיאתי עומד בראש ממשלת המעבר זמנית, וע"פ ההערכות האמריקאיות לא בטוח שיוכל לחתום על הסכם עם ישראל עד שיוסדרו העניינים.

לטענת העיתון, מכבש הלחצים מצד האמריקאים נובע ממידע מודיעיני חדש, לפיו חיזבאללה שינה את פריסתו בעשרת הימים האחרונים ומתכונן לפעולה צבאית. ראוי לציין כי גם בישראל ערים למתרחש. במהלך השבועות האחרונים הועלתה הכוננות ונרשמו צעדים בשטח, בינהם גם כאלה שזוהו בצד הלבנוני.

כזכור, בארגון החיזבאללה והעומד בראשו, תיחמו את מחצית חודש ספטמבר כתאריך אחרון לפתרון הסוגיה. לפי דיווח מאתמול בעיתון מעריב, הפקת הגז משדה כריש צפוייה להידחות לסוף חודש אוקטובר. חודש מעל המתוכנן. טרם ברור אם מדובר בהחלטה ישראלית כתוצאה מהלחץ האמריקאי, או שמא בהחלטה מקצועית של חברת ההפקה.

ובינתיים, בישראל מזהים בשבועות האחרונים עלייה ברף ההתגרות מצד פעילי חיזבאללה בגבול הצפון. בכתבה ששודרה אמש בחדשות 12 ובכתבה דומה מלפני מספר שבועות בערוץ כאן 11, נראו פעילי חיזבאללה לבנונים במסווה של אזרחים במרחק עשרות מטרים מכוחותינו. ע"פ המתואר בכתבות, הפעילים אוספים מודיעין על ישראל, ומתגרים בכוחות באמצעות תליית דגלים, ידויי אבנים ואף נפנוף בכלי נשק. לפי הפרסום בערוץ 12, בצה"ל מודאגים מהאפשרות שתקרית כזו תתפתח לכדי הסלמה, ועל כן מתדרכים את הכוחות להמנע ככל הניתן מעימותים עם פעילי החיזבאללה. בפיקוד הצפון אף מכנים אותם 'דור הZ'. דור חדש של פעילים, שמנהלים מדיניות עצמאית ומחפשים לעורר פרובקציות בגבול, תוך קריאת תיגר על ההנהגה ונסראללה.

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוח'אבראת   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות