ADEX 2022 Baku: מבט קצת שונה על נקודות עניין בתערוכה בינ"ל אחת

ב 6 בספטמבר נפתחה תערוכת ADEX 2022 Baku במעמד אילהם אלייב , נשיא אזרבייג'ן, ומדת גולייב (Madat Guliyev) שר הביטחון האזרי. התערוכה המתקיימת בפעם הרביעית, תסתיים מחר ב 8 בספטמבר.

לכאורה זו עוד אחת מתערוכות הנשק והאמל"ח שמתקיימות במקומות שונים בעולם, ובכל זאת נוכל לראות בתערוכה זו מספר דברים שיכולים לעורר עניין, אולי במיוחד בעת הזו.

מצד אחד ישנן כל אותן חברות שנוכל לראות ברבות מהתערוכות האחרות מסוג זה בעולם, ומצד שני נוכל גם לראות חברות שפחות רואים בתערוכות שמסוקרות בכלי התקשורת להם אנו חשופים בישראל ובעולם המערבי.

בתערוכה במרכז הכנסים והתערוכות של באקו, בירת אזרבייג’ן, תוכלו לראות שלל חברות הזנק (סטארט אפ) קטנות ואולי לא מוכרות במערב, מהמדינה המארחת, וממדינות אחרות ממרכז אסיה והקווקז, שמקבלות חשיפה יומית, במתחם לובי הכניסה לתערוכה.

כמו כן תוכלו למצוא חברות ביטחוניות ממדינות שפחות רואים בתערוכות הגדולות והמוכרות, כגון 4 חברות מקזחסטן, 5 חברות מפקיסטן, וחברה ירדנית אחת, לצד חברות מסך הכל 25 מדינות המציגות בתערוכה, וכמובן 18 חברות אזריות, שזוכות לחשיפה שבדרך כלל הן לא מקבלות בתערוכת אחרות בעולם.

דבר המשתלב ברצונה של אזרבייג’ן להפוך ליצואנית נשק גדולה לדרום הקווקז, למרכז אסיה ולמזרח התיכון, דבר שבא לידי ביטוי עם תחילת הקמת תעשייה ביטחונית אזרית מודרנית בשנת 2008, וחתימה על שיתופי פעולה עם משרדי הגנה ותעשיות ביטחוניות של מדינות שונות.

למבקר בתערוכה באזרבייג’ן ניתנת האפשרות לבקר בדוכני חברות ממדינות יריבות, חלקן נמצאות במתיחות מדינית וביטחונית ברמות וסוגים שונים, כולל בקונפליקט פעיל המתבטא בלחימה,כך שאפשר לראות מה יש לחברות ישראליות להציע (תעשייה אווירית, רפא"ל, אלביט, TSG IT מערכות מתקדמות, אירונאוטיקס, בירד אירוסיסטמס, אימאג'סאט אינטרנשיונל, אמתן כרמיאל, ופלסן סאסא) ומולן אפשר לראות מה מציע משרד הייצוא הביטחוני של איראן, ומה מציעות חמש חברות איראניות המציגות בנפרד מהדוכן הממשלתי.

כצפוי נמצא ייצוג למדינות הידועות בתעשייה ביטחונית מפותחת, כגון ארה"ב וסין, אבל בניגוד לתערוכות רבות מסוגה בעולם, בבאקו נמצא רק חברה אמריקאית אחת (חברת Camelin) וחברה אחת מסין, וגם לתעשייה הביטחונית הבלגית יש רק נציגה אחת, וכך לתעשייה הצרפתית, ולזו האיטלקית, וגם להולנדית, לשוודית, ולספרדית, יש נציגה אחת בלבד, ולגרמניה יש נציגות רק מבין חברות המגזינים הביטחוניים…

אולי כדי לאזן את הנציגות החסרה ממדינות רבות, תוכלו למצוא 47 חברות מהכוכב העולה בעולם התעשיות הביטחוניות, הלא היא טורקיה, ולצידן 11 חברות מהתעשייה הביטחונית של בלארוס, שש חברות בולגריות, ולא נשכח שאם מדברים על מדינות הנמצאות בקונפליקט ואף בלחימה, בתערוכה המתקיימת במקביל לציון חצי שנה לפלישה הרוסית לאוקראינה, תוכלו למצוא גם 26 חברות רוסיות ומולן חברה אוקראינית אחת המייצרת מנועי סילון.

What you can expect at ADEX 2022 Baku Azerbaijan international defense  exhibition - YouTube

קרדיט ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות