פרשן צבאי לבנוני פסימי באשר לסיום המו"מ עם ישראל בזמן

הפרשן הצבאי , תת אלוף בצבא לבנון (לשעבר) חלד חאמדה, ביטא היום את הפסימיות שלו באשר לסיום המו"מ בין ישראל ולבנון בנושא תיחום הגבול הימי , בזמן , כחלום שנדון מראש לכישלון.

הפרשן הכתיר את דבריו בנוסח משהו פילוסופי : " אז היינו כחולמים בשובו של הוכשטיין ללבנון . "

ואלו היו דבריו כפי שראו אור בתקשורת הלבנונית:

באשר לסנסציה הבינלאומית , הדברים בתיק התיחום הימי נמצאים במקום אחר לגמרי וסביר שלא יעמדו בחלומות המהירים של הלבנונים. תיק תיחום הגבולות הימיים של לבנון-ישראל – או ליתר דיוק, תיק הפקת הגז הלבנוני והישראלי בתיווך ארה"ב – הפך לקובץ שווה ערך עם תיק וינה. שני התיקים מפגישים את טהראן וושינגטון בשני שולחנות משא ומתן, ותוצאותיהם באות לידי ביטוי בעתיד ובגבולות התפקיד האיראני במזרח התיכון, שניהם קשורים ליציבות אזורית בהיבטיו הכלכליים והביטחוניים כל מי שינסה לפרש אחרת טועה .

נראה כי שני מסלולי המשא ומתן בתיק הגרעין ובתיחום הגבול הפכו לשני מסלולים של גישה אמריקאית אחת, ונראה כי טיוטת הוכשטיין, המעוררת בכל פעם תנאים ישראליים שמפתיעים גורמים רשמיים בלבנון, הפכה לעותק של טיוטה של ג'וזפ בורל, מתאם מדיניות החוץ באיחוד האירופי, הכפופה לתנאים ולתגובות משתנות בין כל סבב. לאור ביקוריו הרחוקים של הוכשטיין, ניסיונות מקומיים להתאים את השלמת התיחום בתוך המועד שנותר בלוח המשוואה שהציב חיזבאללה, נראים כחלום לבנוני שנדון מראש לכישלון.

תיחום הגבולות הימיים- מדוע לבנון הכניסה תנאים נוספים במו"מ עם ישראל? - Nziv.net

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לאיור: רשתות חברתיות