תרגיל צבאי "האריה המשחר לטרף 2022" בירדן בהשתתפות 27 מדינות

ירדן הודיעה על השקת תמרונים צבאיים על אדמתה בשם "האריה המשחר לטרף 2022", היום, ראשון, בהשתתפות 27 מדינות, במהלכם יתבצעו תרגילים בלחימה בטרור והתמודדות עם איומי נשק להשמדה המונית.

بمشاركة قوات من 27 دولة.. انطلاق مناورات الأسد المتأهب في الأردن.. شاهد

על פי הודעת צבא ירדן, התמרונים יימשכו בין ה-4 ל-15 בספטמבר, שהם הפעם העשירית שבהן נערכים תרגילים כדוגמת זה על אדמת ירדן, על פי מה שדיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית .

בתרגיל משתתפים יחד עם ירדן, ארצות הברית של אמריקה , בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, נורבגיה, קזחסטן, אוסטריה, שבדיה, קפריסין, קניה, יוון, פולין, בלגיה, פקיסטן, אוסטרליה, ערב הסעודית, עיראק, לבנון, האמירויות , בחריין, כווית, עומאן ומרוקו.

תרגילים להתמודדות עם איומי נשק להשמדה המונית

בהודעה צוין כי מטרת התמרונים היא "הגברת התאום המשותף בתחום הלחימה בטרור  , פיתוח יכולות ביטחוניות ושיתוף פעולה בין סוכנויות ומוסדות של מדינות שונות כדי להגיב לאיומים ביטחוניים ומשברים פנימיים".

תמרונים אלו נועדו לדמות תרחישים, נסיבות ואתגרים קרובים למציאות העומדים בפני העולם כולו, כמו הסכנה בשימוש בכלי נשק להשמדה המונית מכל הסוגים, לפי ההצהרה.

בהודעת הצבא צוין כי "במהלך התרגיל יתקיימו מפגשים וסמינרים רבים אשר יפגישו מפקדים ודמויות צבאיות בכירות, שמטרתם לדון בבעיות והדילמות החשובות ביותר העומדות בפני העולם בחזית הביטחונית וכיצד לפנות אליהם".

התרגילים נערכים במתקני הצבא הירדני, מרכזי פיקוד ובקרה, מרכז המלך עבדאללה לאימונים במבצעים מיוחדים, המרכז הלאומי לביטחון וניהול משברים, תוך שימוש בסוגים שונים של אמצעי לחימה יבשתיים, אוויריים וימיים.

אפילו המעצמות..לא יכולות להתמודד לבד עם האיומים

4,300 חיילים, בנוסף ל-1,000 אזרחים, משתתפים בתרגיל זה, לפי מה שדיווחה סוכנות אנאדולו , בציטוט מסיבת עיתונאים של דובר הצבא הירדני, מוסטפא אל-הייארי, שאמר: "אף מדינה לא יכולה להתמודד עם איומים לבד, אפילו לא מעצמות העל." 

תמרוני "האריה המשחר לטרף" מתרחשים על אדמת ירדן, מאז שנת 2011, והתמרונים האחרונים נערכו לפני פרוץ מגיפת הקורונה , בין ה-25 באוגוסט ל-5 בספטמבר 2019, בהשתתפות 28 מדינות, בעוד שבשנת 2018 בתמרונים השתתפו רק ירדן וארה"ב, בהשתתפות 3,500 חיילים אמריקאים.

هسبريس | مناورات الأسد المتأهب تنطلق في الأردن، الأحد، والتي ستستمر حتى  الخامس عشر من شتنبر الحالي، بمشاركة 27 دولة، بينها الولايات المتحدة وفرنسا  والسعودية والإمارات والمغرب، وتتخللها عمليات حول مكافحة الإرهاب

קרדיט: סוריה טי וי