מפקד בכיר בחיזבאללה עומד מאחורי ההתקפות על בסיסי ארה"ב בסוריה

ביום רביעי דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם כי מפקד בכיר במיליציית "חיזבאללה הלבנונית" הנחה להקים חוליות שיתקפו את בסיסי ארה"ב באזורי דיר א-זור שבמזרח סוריה.

המצפה הסורי ציין כי המפקד, המכונה "חאג' סאג'אד" – "حاج سجاد", ביקר באזור הכפרי של דיר א-זור ונפגש עם מפקדי המיליציות הנאמנות לאיראן והורה להם להקים תאים באזור הפרת המזרחי שיפעלו למען המיליציות האיראניות "ושיהיו נכונים לפתוח בהתקפות על בסיסים אמריקאים תוך שימוש במל"טים מתאבדים שישוגרו ממרחקים קרובים לבסיסים" כדי למנוע פגיעה בהם וכדי להבטיח שלא יזוהו על ידי מערכות הגנה קרקעיות המוצבות סביב היעדים המיועדים לתקיפה.

המצפה הסביר כי כוחות הקואליציה הבינלאומית ביקשו מידע ממקורות מודיעין שעובדים עמם בסוריה מידע על אתרי ההצבה המדוייקים של משמרות המהפכה האיראנים והמיליציות הקשורות אליו, "לאחר התקנת משגרי טילים השייכים למיליציות האיראניות והפרו-איראניות, על גדת נהר הפרת ובאזור אל-מיאדין עד לאלבוכמאל על גבול סוריה-עיראק".

כוחות "הקואליציה הבינלאומית", בהשתתפות ה"SDF", ארגנו אתמול בערב, יום שלישי, תרגילים צבאיים בסמוך לבסיס שדה הגז "קוניקו" באזור המזרחי של דיר אזור, במהלכם נעשה שימוש בתחמושת חיה ובהשתתפות מטוסי קרב, כמו כן נערכו התקפות אוויריות מדומות על מטרות קרקעיות.

התרגיל התבצע, שעות לאחר שמיליציית ה"פאטימיון" האפגנית הציבה משגרי טילים בצד הנגדי של השדה.

ביום שלישי ציין המצפה הסורי כי מיליציית ה"פאטימיון" האפגנית הנאמנה למשמרות המהפכה האיראנים פרסה טילים באזור חוויג'ה סאקר בעיר דיר א-זור, וכיוונה אותם לעבר שדה הגז "קוניקו" שהותקף ב- 25 באוגוסט.

על פי המקורות, אורכם של הטילים שנפרסו מוערך בכ-8 מטרים.

ב-22 באוגוסט, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם עקב אחר תרגילים צבאיים שאורגנו על ידי כוחות הקואליציה הבינלאומית בשיתוף ה-SDF, במהלכם נעשה שימוש בתחמושת חיה, באזור  الحجيف ובאזור  الجرافات מצפון-מערב לדיר א-זור. במהלך התרגילים נורו פגזי ארטילריה לעבר מטרות דמה.

קרדיט: לוונט-סוכנויות