"מלאים באגים": הרוסים מאוכזבים מאוד מאיכות המל"טים האיראנים שקבלו

בסוף שבוע שעבר פרסם האתר נציב.נט כי לאחר משא ומתן שנמשך כמה חודשים בין רוסיה לאיראן אודות קניית מאות כטב"מים איראנים לצבא רוסיה על מנת לשלבם בלחימה באוקראינה, הגיעה משלוח ראשון של כלי טייס לא מאויישים לרוסיה שכבר הכניסו אותם לפעילות מבצעית באוקראינה.

לאחר מספר ימי פעילות התברר כי סיפור האהבה האיראני-רוסי בתחום הכטב"מים רחוק מלהיות משחמש . התקלות האין סופיות מעיבות ומשביתות את השמחה. ולא שלא היו חששות.

עוד בשלבי המו"מ הראשונה הגיעה משלחת קצינים בכירים רוסים לאיראן שארגנה להם תערוכה של דגמי הכטב"מים שהם מייצרים ואף הפגינו בפניהם את היכולות של כל כלי.

A Russian delegation has visited an airfield in central Iran at least twice since June to examine weapons-capable drones, according to National Security Adviser Jake Sullivan and satellite imagery obtained exclusively by CNN.

קרדיט לתמונה: סי אן אן

כבר בשלבי הבדיקה הראשונית של כלי הטייס האיראנים צפו בעיות קשות שרק "אופטימיות מופרזת" איפשרה את המשך המו"מ , החתימה על הסכם האספקה וקבלת משלוח ראשון.

המציאות טפחה כמעט מיד על פני הרוסים שככל הנראה מצניעים את ביקורתם אך לא יכולים לשלוט על האכזבה הצפה על פני השטח אצל המפעילים עצמם.

העיתון האמריקאי , הוואשינגטון פוסט , מדווח היום כי אמנם הגעת הכטב"מים החדשים לשדה המערכה נתן דחיפה רצינית לכוחות הרוסים בשטח אך התקלות הטכניות הבלתי נגמרות הולכות ומצטברות ומעיבות על ההישגים.

בין יתר התקלות , מציין העיתון באגים בתוכנה המפריעים לפעילות המבצעית של הכלים.

בשורה התחתונה מסכם העיתון כי "הרוסים לגמרי לא מרוצים מהכלים". וזאת כנראה בהשוואה לכטב"מים שישראל סיפקה לצבא רוסיה בעבר.

הבדל של יום ולילה. האיראנים הגזימו קצת יותר מדיי בפירוט יכולות הכלים.

תמונה

יש לציין כי משלוח הכטב"מים הראשון שנשלח מאיראן ב-19 באוגוסט כלל את הדגמים הבאים : מוהג'ר-9 , שאהד-191 , ושאהד-129.

אגב , מקרה דומה קרה בין ארה"ב לאוקראינה כאשר צבא ארה"ב העביר לצבא אוקראינה מרגמות מתוצרת איראן , שנלקחו שלל מחזיתות אחרות , התברר כי הכלים באיכות גרועה ונוטים להיסדק לאחר מספר שיגורים.

אם איראן לא מסוגלת לייצר מוצר כה פשוט כמו מרגמה בצורה סבירה איך היא תייצר מערכת פי כמה וכמה יותר מורכבת כמו כטב"מ ?  תוהים ברשתות החברתיות!

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות