ראמ"ן לשעבר: הסכם הגרעין אינו רישיון לפצצה איראנית אלא ימנע אותה

ראש אגף המודיעין בצה"ל לשעבר וראש המכון ללימודים אסטרטגים , INSS ,  האלוף (במיל.) תמיר היימן התייחס היום להסכם הגרעין העומד להיחתם בין איראן למעצמות ורואה בה הרבה צדדים חיוביים והתחייבויות איראניות . האמנם ?

 ואלו חלק מדברי תמיר היימן היום: 
"הסכם הגרעין אינו רישיון לפצצה איראנית אלא ימנע פצצה איראנית ברמה גבוהה מאד של ודאות עד לפחות 2030. גם לאחר 2030 איראן מנועה מלפתח גרעין שלא למטרות אזרחיות מתוקף היותה חתומה על ה NPT.
בהקשר זה יש לציין שחלק ממגבלות הסכם הגרעין על איראן תמשכנה עד 2040. כמו למשל הפיקוח על העברת אורניום מועשר למתקן ההמרה באיספאהן.
אז האם ההסכם טוב? הוא לא. האם הוא מעניק לאיראן רישיון לפצצה? בהחלט לא. והאם המציאות הנוכחית מסוכנת מזו האפשרית אולי בשנת 2031? בהחלט כן!
אז מה עושים? לא סומכים על איראן, בונים יכולת תקיפה עצמאית, ומונעים ממנה אפשרות לפרוץ לפצצה מחר בבוקר (באמצעות הסכם אם ייחתם ואם לא בדרכים אחרות)".

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מגיב על דברי ראש אמ"ן לשעבר:

*- ראש אמ"ן לשעבר אומר דברים מביכים . ממתי איראן עומדת במגבלות NPT? היא הרי הפרה כל סעיף אפשרי שם ונמצאת תחת חקירה בשלוש הפרות חמורות שהיא מנסה לחמוק מהן.
*- לישראל אין יכולת תקיפה עצמאית ולא נכון להצדיק הסכם גרוע בהובלת ארה"ב הנובע מאינטרסים צרים שלה כמו שהיו לאובמה.

*- הוא יכול לתמוך בהסכם ,כשיש עוד גורמים שחושבים שהוא הרע במיעוטו, אבל להגיד שניתן להאמין לאיראן כי היא חתומה על NPT זה לחלוטין לא ראוי.

איראן: חידוש הסכם הגרעין הולך ומסתבך בגלל היעדר החלטה אמריקאית - Nziv.net