הימנעו מעודף סוכר למשך חודש והתוצאות תהינה.. 8 יתרונות מדהימים

אם אתה אדם שאוהב לאכול סוכר ולא מסתפק באכילת ביסקוויטים, עוגות ועוגיות, אתה לא לבד, אבל כשאתה מפסיק לאכול אותו לחודש, אתה עומד בפני השפעות אדירות על הבריאות שלך.

כך למשל, איגוד הלב האמריקני אומר שהאמריקאים צורכים בממוצע 77 גרם סוכר ביום, שהם פי שלושה מהכמות המומלצת לנשים. כדי לשים את זה בפרספקטיבה, 4 גרם סוכר שווה כפית סוכר, לפי אתר התזונה eatthis.

האגודה מצאה שהמקור העיקרי לתוספת סוכר מגיע ממשקאות, ואחריו מזון מהיר וממתקים.

הסוכר המוסף שונה מסוכר טבעי בכך שהוא מתווסף במהלך ייצור מזון ומשקאות.

סוכרים אלו עשויים לשפר את הטעם, אך יותר מדי ממנו עלול להוות סיכונים משמעותיים הן לגוף והן לנפש. בהקשר זה, מחקר שפורסם על ידי אוניברסיטת הרווארד מצא כי אכילת סוכר מוסף קשורה לכל דבר, החל מסוכרת ועד לעלייה במשקל ומחלת כבד שומני.

עם זאת, אם אדם מחליט להפסיק להוסיף סוכר לחודש אחד בלבד, הוא עשוי לקצור את היתרונות הבאים, אם כי זה יהיה קשה בהתחלה:

הפחתת דלקת בגוף: מחקר שפורסם ב-2006 הגיע למסקנה שיש קשר ישיר בין סוכר ודלקת כרונית, המשפיעה על 125 מיליון אמריקאים, יש לה קשר למגוון רחב של מחלות, כמו סוכרת, מחלות לב וכלי דם, אלצהיימר ודלקת פרקים, וחיים עם תזונה נטולת סוכר לבן עוזרים להפחית סיכונים אלו.

הפחתת הסיכון לסרטן: מספר מחקרים הראו כי ויתור על תוספת סוכר מפחית את הסיכון לסוגים מסוימים של סרטן, שכן סוכר מסוג זה מזין תאים סרטניים.

יותר אנרגיה: למרות שסוכר הוא מקור לאנרגיה, סוג האנרגיה ואיכותה הוא הדבר החשוב ביותר, לדברי מומחי בריאות, סוכר מזוקק במזונות מעובדים כמו עוגות ועוגיות גורם לתחושת עצלות ותרדמה.

וכאשר נוותר על המזונות הללו, נגדיל את האנרגיה שלנו ונרגיש טוב יותר מאי פעם.

שיפור בריאות המעיים: אם אתה אדם שסובל מגזים ובעיות עיכול, ואתה רוצה להיפטר מהדבר המעצבן הזה, הימנעות מאכילת סוכר למשך חודש תועיל מאוד.

למשל, זה יכול להוביל לאיזון טוב יותר של חיידקי מעיים מועילים, ותוספת סוכר יכולה להוביל לתמיכה בחיידקי מעיים מזיקים, מה שמוביל לבעיות עיכול כמו שלשולים ועצירות.

שיניים טובות יותר: למבוגרים בארה"ב ששותים עד שתי כוסות משקאות ממותקים ביום יש סיכון גבוה ב-30% ללקות במחלות שיניים מאשר לאלו שלא.

הפחתת תסכול וחרדה: היתרונות של ויתור על תוספת סוכר אינם פוסקים בגוף, שכן הוא ממשפיע  גם על נפשנו, כך למשל, מחקר אמר שאכילת כמויות גדולות ממנו מעלה את הסיכון לדיכאון.

מחקר משנת 2019 מצא שתזונה עשירה בתוספת סוכר יכולה להוביל לשינויים בתפקוד הנוירונים במוח.

גירוש רוח הרפאים של סוכרת: מחקר אוניברסיטאי אמריקאי הגיע למסקנה שעודף סוכר בתזונה יומית קשור לסיכון מוגבר לסוכרת מסוג 2, ללא קשר לשיעור ההשמנה של האדם.

סיכון זה יקטן אם תימנע מאכילת סוכר במשך 30 יום.

עור טוב יותר: מחקר בצרפת של 24,000 אנשים בדק את השפעת הרגלי התזונה על הופעת פצעי אקנה.

החוקרים מצאו שתזונה עשירה בסוכר, שומנים ומוצרים מן החי קשורה לעלייה בפצעי אקנה.

קרדיט: סקיי ניוז