העולם לא מפסיק לחשוף את סודותיו: גילוי זן חדש של ציפור

בקצה הקפוא של יבשת דרום אמריקה חיה ציפור צעירה שחייה השקטים מדגישים את החשיבות של חקר המקומות הנידחים בעולם.

באיי דייגו רמירז, 100 קילומטרים מכף הורן בדרום צ'ילה, הבחינו מדענים ב-rayadeto תת-אנטארקטי, ציפור חומה-פסים, שחורה-צהובה ששוקלת 16 גרם ומקורה גדול שמבלבל את הביולוגים.

הסיבה היא שהריאדטו התת-אנטארקטי, הדומה לסוג של ריאדטו המאכלס את יערות דרום פטגוניה ומקנן בתוך גזעי עצים, נמצא "חי במקום ללא עצים".

"אין שיחים, אין מיני יער, ובכל זאת ציפור היער הצליחה לשרוד ממש באמצע האוקיינוס", אמר ריקרדו רוזי, פרופסור באוניברסיטת מגאלנס בצ'ילה ובאוניברסיטת צפון טקסס ומנהל המכון הבינלאומי לקייפ הורן לחקר השינוי העולמי ושימור המגוון הביולוגי.

הוא הוסיף כי התוצאות, שפורסמו, ביום שישי, בכתב העת המדעי Nature, הגיעו לאחר מחקר מקיף שארך  6 שנים שבה הציפור הקטנה הפכה ל"אובססיה" עבור החוקרים.

רודריגו ואסקז, ביולוג מאוניברסיטת צ'ילה ואחד החוקרים, אמר כי מחקרים גנטיים אישרו שהמין החדש שהתגלה "שונה במוטציה משאר מיני הרדיואטטו הקלאסיים", בנוסף להבדלים נוספים בצורה והתנהגות.

החוקרים כתבו בכתב העת Nature כי תפסו ובחנו 13 ציפורים באי. "הציפורים של דייגו רמירז היו כבדות וגדולות יותר באופן ניכר… אבל הזנב שלהן היה קצר בהרבה".

עבור ואסקז, המין הזה יכול להפוך ל"סמל… שיעזור לזהות" את האיים הלא ידועים של דייגו רמירז.

קרדיט: סקיי ניוז