מקרון מבליט את הישגי ביקור לפיד- מתחייב למנוע גרעין מאיראן

נשיא צרפת , מקרון , המארח היום את ראש ממשלת ישראל , יצא מגדרו על מנת לאותת לאזרחי ישראל כי הביקור הרשמי של האישיות הישראלית הצליחה מעל ומעבר למצופה. (עזרה למסע הבחירות הקרב של לפיד?)

לראשונה , מצטרף נשיא צרפת להבטחה האמריקאית לישראל למנוע גרעין מאיראן . 

לכולם ברור שזאת לא יותר מהצהרה חלולה , כי ברגע שאיראן תוצף במאות מיליארדי דולרים שיופשרו לאחר החתימה על הסכם הגרעין , צרפת תצטרף לחגיגה , ותעלים עין מכל ההפרות האיראניות , שעל בטוח יהיו , רק כדי לקבל את "ליטרת הבשר האיראנית" שתחולק לכל "דורשי שלומה" ונאמניה.

אבל מי יזכור מחר את עומק המחויבות שלקח על עצמו המנהיג הצרפתי כשעל כפות המאזניים יעמדו מיליארדי דולרים שיוכלו לזרום לחברות צרפתיות שחגגו כבר בעבר, בגדול, על הכסף האיראני. 

תמיד אפשר יהיה לתרץ זאת שגם ישראל לא מלאה את חלקה במארג האיזונים של הציפיות הצרפתיות. 

זאת לא תהיה הפעם הראשונה, ובוודאי לא האחרונה, בו מעצמות לא עומדות בהבטחתן נוכח הסיכוי לקבל מיליארדי דולרים השקעות בכלכלות שלהן.

רשת אלערביה דיווחה היום כי " נשיא צרפת עמנואל מקרון הבטיח לראש ממשלת ישראל יאיר לפיד ביום שני כי צרפת מחויבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, ולפיד העריך באוזני מקרון שאיראן תפנה מיליארדים שתקבל מהפשרת הסנקציות כדי לממן את פעילות הטרור שלה באזור.

היום, שני, אמר ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד לנשיא צרפת עמנואל מקרון כי ישראל מתנגדת לחזרה להסכם הגרעין האיראני, ואם יושג הסכם היא לא מחוייבת לעמוד בו.

ראש הממשלה הבהיר לנשיא (הצרפתי) שישראל מתנגדת לחזרה להסכם ולא תהיה מחויבת להסכם כזה. ישראל תמשיך לעשות כל שביכולתה כדי למנוע מאיראן להשיג יכולות גרעיניות", אמר לפיד.

קרדיט: אלערביה