יוניס"ף: אלפי ילדים סורים בלבנון נושרים מבית הספר ויוצאים לשוק העבודה

גורם רשמי בקרן הילדים של האו"ם (יוניסף) חשף כי אלפי ילדים סורים נאלצו להיכנס למקומות עבודה ולעזוב את הלימודים בשל התנאים הכלכליים של הפליטים הסורים בלבנון.

ההערכה השנתית של פגיעות בפליטים שנערכה על ידי הנציב העליון של האו"ם לפליטים, תכנית המזון העולמית ויוניס"ף מראה כי מספר ילדי הפליטים הסורים שעבדו יותר מהכפיל את עצמו בין השנים 2019 ל-2021, והגיע ל-27,825 ילדים גברים.

על פי ההערכה, ילדים מתחת לגיל שש עובדים כיום בחוות וברחובות ומעמידים אותם בסכנת כוויות חמורות ואף מוות באמצעות מכירת דלק לא חוקי, בעוד רבים חשופים להתעללות, אלימות ואיומים נוספים.

הגורם ציין כי המשבר ההרסני שעוברת לבנון הוביל לעלייה בשיעור עבודת הילדים ולהחרפת אי השוויון, וכי משפחות רבות במדינה סובלות מעוני קיצוני.

לטענת הגורם, גורמים אלו גרמו לילדים להיות נתונים להתעללות, ניצול ואלימות, שהובילו לעבודת ילדים ולנישואי קטינים, לדברי הגורם.

הגורם הוסיף כי הקשיים איתם מתמודדת מערכת החינוך הממלכתית, אשר החריפו בעקבות המשבר הכלכלי ומגפת הקורונה, הביאו לעלייה משמעותית במספר ילדי הפליטים הסורים הנושרים מבית הספר ויוצאים לשוק העבודה.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאטי, חשף תכניות לגרש פליטים סורים בלבנון אם הקהילה הבינלאומית לא תחזיר אותם לארצם.

ארגוני זכויות אדם, כולל Human Rights Watch ואמנסטי אינטרנשיונל, הזהירו מפני החזרות בכפייה לסוריה לאחר שתיעדו מקרים של מעצרים, עינויים והיעלמויות שביצעו השלטונות בסוריה נגד החוזרים.

קרדיט: קסיון ניוז