בכירים בתוכנית הטילים האיראנית חוסלו אחרי ניסיונות פיגוע בישראלים

חודשיים לאחר שטורקיה חשפה מזימה איראנית לרצוח ישראלים על אדמתה, גורם, ששירת בעבר במשמרות המהפכה האיראניים, אישר כי גורמים במשמרות המהפכה היו מעורבים בחיסולים "כושלים", והדגיש כי סדרת הכשלים הזו גרמה לנזק חמור לשירותי המודיעין של הארגון.

עוד הוסיף הבכיר כי בפעולות אלו מילא תפקיד מרכזי סגן מנהל סוכנות הביון הנגדי ושני בכירים, אחד מהם לשעבר והשני משרת עדיין ברשות למבצעים מיוחדים באגף המודיעין של משמרות המהפכה.

קונסול ותיירים

הוא המשיך ואמר, לפי מה שדיווחה רשת "איראן אינטרנשיונל", כי רוהוללה בזקנדי, סגן רשות המודיעין הנגדי, היה אחראי למבצע שכוון נגד הקונסול הישראלי לשעבר, יוסף לוי ספארי , ושלושה תיירים ישראלים.

הוא ציין כי סגן קצין המבצעים המיוחדים של שירות המודיעין של הארגון השתתף ב"כישלונות רצופים" בתקיפות נגד ישראלים, וכמוהו גם סגן לשעבר במודיעין שניסו לבצע מבצעי חיסול נגד מטרות ישראליות בקפריסין.

הוא גם הדגיש כי הכישלון של סוכנות הביון הנגדי הביא להתנקשות בבכירים בתוכנית הטילים האיראנית.

מעצר תא טרור

ראוי לציין כי אנקרה הודיעה בסוף יוני (2022) על מעצר חוליה של 8 בני אדם, בהם 5 איראנים, שתכננו לבצע פעולות נגד ישראלים. המידע הצביע אז על כך שהחוליה מתכננת לחטוף שגריר ישראלי לשעבר עם אשתו, ששהו במלון ברובע ביוגלו שבמרכז איסטנבול.

חברי החוליה התחזו לסטודנטים, אנשי עסקים ותיירים, לפי מה שדווח אז בתקשורת המקומית.

בתוך כך, שירות הביון הישראלי (המוסד) העביר את האזרחים , שתכננו לחטוף אותם, ממיקומם באיסטנבול, ושלח אותם לתל אביב במטוס פרטי.

ימים לפני מעצר החוליה, שר החוץ הישראלי יאיר לפיד הפציר באזרחי ארצו לעזוב את טורקיה "בהקדם האפשרי", בשל איומים "חמים" לפיהם סוכנים איראנים מתכננים להרוג או לחטוף ישראלים באיסטנבול.

أكثر أجهزة التجسس والتنصت والاستخبارات إثارة

 

קרדיט: אלערביה וערבי פוסט