העבר הבעייתי של רמטכ"ל צבא אוסטריה

כתב העת "דר סטנדרד"  האוסטרי מדווח כי  מייג'ור גנרל רודולף שטרידינגר, שמונה השבוע לרמטכ"ל החדש של אוסטריה ובעבר שימש ראש שירות הריגול הנגדי בצבא, מיודד עם אדם שבסוף שנות ה-70 היה קשור לארגון ניאו-פשיסטי גרמני שהיה אחראי לפיגועים ושיתף פעולה עם אש"ף בלבנון.

לפי הדיווח, שטרידינגר נכח בחתונתו של האיש, שזוהה באות "ל.", בשנת 2019, ושנתיים קודם לכן תועד במסיבת יום ההולדת שלו. האיש (75) טען שהוא היה "בחור צעיר" אז וכי הוא "שכח הכל", בעוד שדובר הצבא טען כי השניים הכירו רק על "בסיס רשמי" כאשר שטרידינגר היה מפקד באוסטריה התחתונה.

בידיעה נטען כי "ל." היה חבר ב"מעגל החברים לקידום קבוצת הספורט של הופמן", גוף שמימן את הפעילות של קבוצת ניאו-פשיסטית בהנהגתו של קרל-היינץ הופמן, אנטישמי ומעריץ של היטלר והמשטר הנאצי. הארגון, שמנה כ-400 חברים, קיים תרגילים צבאיים עם כלי נשק ביערות גרמניה וחבריו עטו מדים נאציים.

אולם פעילים של הארגון היו מעורבים גם בפיגועים. גנדולף קוהלר פוצץ מטען חבלה בפסטיבל האוקטוברפסט במינכן בספטמבר 1980 ונהרג עם 13 בני אדם נוספים. סגנו של הופמן, אווה בהרנדט, רצח את הרב שלמה לוין ואת ידידתו פרידה פושקה בעיר ארלנדן חודשיים מאוחר יותר .

"קבוצת הספורט של הופמן" גם קיימה קשרים הדוקים עם אש"ף בלבנון, כחלק משיתוף הפעולה של הארגון הפלסטיני עם ארגונים קיצוניים מהשמאל ומהימין. חלק מחברי הקבוצה נמלטו ללבנון, ובהם הופמן ובהרנדט שגם שם קץ לחייו במחנה אימונים של אש"ף.

הרשויות במערב גרמניה הוציאו את ארגונו של הופמן מחוץ לחוק רק בתחילת 1980 אחרי שהתגלה בביתו מאגר תחמושת. הופמן עצמו נעצר ביוני 1981, כאשר עמד לעלות לטיסה מפרנקפורט לדמשק, וחמש שנים מאוחר יותר נידון ל-9.5 שנות מאסר בעוד רעייתו, פרנציסקה בירקמן, נידונה לשבע שנים.

הופמן שוחרר ב-1989, אחרי שבית המשפט קבע שהוא התנער מעברו, אולם המשיך לקדם את דעותיו והכחיש קשר לפיגוע באוקטוברפסט ולרצח הרב לוין. לפני שלוש שנים הוא אף השתתף באירוע שבו דיבר על "יהדות על אדמת גרמניה מאז התקופה הרומית ועד ההשכלה".

Austria Military Strength 2019 | Austrian Armed Forces - YouTube

קרדיט:  ערוץ הטלגרם מבט עולמי   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות